Založ si blog

Ohliadnutie sa za mojím rokom 2023 v kine

Minulý rok som som môj filmový rok v kine zhrnula presne v deň kedy rok končil.

Myslím si, že do konca roka toho už viac v kine nestihnem. Nevadí

Písala som o  InvalidoviBarbie,Indiana JonesoviPoirotovi

Ale nie o dvoch filmov ktoré som v kine videla v lete „Oppenheimmer“ a „Strays“.

Christopher Nolan a trilógia Batman-temný rytier je mojou srdcovou záležitosťou. A rovanko aj Interstellar po pravde po vzhliadnutí Interstellaru som skonštalovala že Nolan je génius. Počiatok, dokonalý trik…všetko skvelé filmy ale fakt už idem písať o Oppenheimmerovi.

 

Poznám človeka ktorý sa tiež ako ja tešil na Barbie a aj Oppenheimra. A zmyslel si že oba filmy vhliadne v jeden deň „posebe“. To však nebol môj prípad. Kým Barbie som videla v čase premiéry; Pri Oppenheimerovi som už strácala nádej že ho v kine stihnem. A napokon… ešte ho budú dávať! bolo mi oznámené. A že či pôjdeme lebo ísť chcem. Kedysi som si 31.August spájala s tým, že mi končí platnosť autobusovej karty a že musím ísť pár dní po tlačivo,potvrdenie do školy a tú nálepku skôr…lebo tie rady pred dopravnou kanceláriou bývajú dlhé. Tento rok však s Oppenheimerom.

Od filmu som čakala veľa. Nie len kvalitou ale aj obsahom. čakala som toho veľa o Jadrovej fyzike, čakala som toho veľa o spoločnosti, čakala som vnútorné monology…čakala som veľa. A dostala som to všetko. Okay, okrem vnútorných monologov.

 

Začnem cliché-A budem hodnotiť herecké výkony. Vo filme účinkujú mimoriadne talentovaný a populárny herci-mnohí z nich za svoje herecké výkony získali viaceré ocenenia. V hlavnej úlohe Cilian Murphy-Perfektný herecký výkon. Rovnako však vyniká aj Robert Downey Jr.

Nolan život „Otca atomovej bomby“ spracoval naozaj precízne.

Robertom  a  Jean Tatlock zobrazený ako plný vášne, nechladnúcej emocionálnej väzby,konfliktami,neistotou ale aj svojským porozumením. Kedže som toho veľa v minulosti čítala tak som si iúzie o štastnom konci nerobila.

Veru, aj v USA prebiehali monsterprocesy Mccarthyizmus ničil životy mnohým ľuďom prostredníctvom hromadných procesov a obvinení z podozrenia zo sympatizovaním s komunizmom. Strata práce, ponižovanie a teror. Mnohí z nich boli odsúdený bez spravodlivého súdneho procesu.

Mrzí ma ako mnohí diváci vnímajú aj dnes tento film povrchne. „Dlhý film v ktorom nosí Muprhy klobúk, tvári sa epicky a vyrobí atomovku“….dalo by sa to zhrnúť takto.

Filmové umenie dokáže mať veľkú moc na upozornenie hrozby a podnecovať k zamysleniu,diskusiám či dokonca vyvíjaniu úsilia o spoločenské zmeny.

Nič také sa ale nestalo. V 80.rokoch minulého storočia vznikali mnohé filmy ktoré vyjadrovali  obavy z možných následkov studenej vojny… A aj v roku 2023 vo vzduchu cítiť napätie celosvetovej katastrofy.

Moje celkové hodnotenie: 5/5.

_____________________________

Strays:

Bola som pozvaná do kina. Vedela som že ma čaká bláznivá komédia v ktorej nebude núdza o nekorektný humor. Jedna scéna mi však prišla už za hranicou a na mojej tvári sa zjavil znechutený a pohoršený výraz. Ale áno zasmiala som sa. Fajn oddychovka
Moje hodnotenie: 4/5.

Kriticky o novej tvorbe Tima Burtona, stále však s láskou k jeho klasike

02.05.2024

V detstve som bola platonicky zamilovaná Burtonovho Willieho Wonku. Tim Burton dokázal majstrovsky zachytiť atmosféru Gotham city a Jack Nicholson bol perfektnou voľbou pre obsadenie do úlohy Jokera. Rovnako aj Danny De Vitto do úlohy Penguina. A oceňujem že sa pri Catwoman zameral na jej bolesť,vnútroné boje ale aj zraniteľnosť.A okrem Batmana, nádherného príbehu o [...]

Deň po(1983) a Vlákna (1984)

23.04.2024

Zvolila som si nie práve najštastnejšiu dobu na písanie o týchto dvoch filmoch. V Septembri minulého roka som mala pocit, ako keby cestujem v čase…Napísala som o tom..vyšlo to na tri riadky. V kinách premietajú nových krotiteľov duchov. Ale duch osemdesiatych rokov cítiť vo vzduchu aj mimo kina. Nie som dieťa éry studenej vojny a som staršia ako Kosovo, ale nie staršia [...]

Domáca strúhanka

21.04.2024

Milujem ten pocit, keď všetko to „Vysušené“ Pečivo nahádžem do mlynčeka a spácham z neho strúhanku. Nemyslím si, že je niečo na tomto procese náročné. Odporúčam pečivo skladovať v nejakej neuzatvorenej nádobe aby sa dobre „presušilo„ale aby naň nesadal prach prípadne nevliezli chrobáky. Napríklad v hlbokom plechu v rúre na pečenie-samozrejme iba [...]

nemecko požiar

V Berlíne vzbĺkla hala firmy zo skupiny Diehl. Vyrába aj systém Iris-T dodaný Ukrajine

03.05.2024 21:45

S plameňmi v berlínskej časti Lichterfelde bojovalo 180 hasičov, ale požiar do večera pod kontrolou ešte nemali, napísala DPA.

Rusko / Špehovanie / Kyberkontrola /

Spojené štáty odsúdili ruské kyberútoky na Európu vrátane Slovenska, je za nimi známy aktér

03.05.2024 21:17

USA skupinu spojili napríklad aj so zasahovaním do amerických prezidentských volieb, ktoré vyhral Donald Trump.

brazília, priehrada, pretrhnutie, voda, záplava

Juh Brazílie sužujú najhoršie povodne za 80 rokov, 37 ľudí zomrelo

03.05.2024 20:37

Je to už štvrtá takáto ekologická katastrofa za rok, v júli, septembri a novembri 2023 udreli záplavy, pri ktorých zahynulo celkovo 75 ľudí.

gaza

Izrael dal Hamasu ultimátum: Máte týždeň, potom vstúpime do Rafahu

03.05.2024 20:20, aktualizované: 21:03

Izrael dal palestínskemu radikálnemu hnutiu Hamas týždeň na to, aby prijal dohodu o prímerí a prepustení rukojemníkov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 106
Celková čítanosť: 190008x
Priemerná čítanosť článkov: 1793x

Autor blogu

Odkazy