Založ si blog

Napísané na Vianoce 2023

Prehliadala som si svoje spomienky na Facebooku…každý rok to isté. Odfotila som ozdobený Vianočný stromček a napísala štastné a veselé Vianoce.

Vždy mi bolo smutno…stretnutia s rodinou boli vždy vzácne. Nikdy som nemala obľúbený Vianočný film. Charlieho a továreň na čokoládu som si vždy rada pozrela ale v telke ho dávali vždy približne 27.Decembra platonicky som bola zamilovaná do Willieho Wonku v podaní Deppa. Vždy, keď som sa zamilovala do akejkoľvek fiktívnej filmovej/knižnej postavy bola to postava vytvorená mužom. A páčil sa mi ešte aj Trávniček ako princ v Popoluške. Dedo mal obľúbené viaceré filmy na Vianoce. A neraz sme si ich spolu pozreli. Vždy sa tešil. Je mŕtvy sedem rokov a stále mi chýba. Puto medzi nami bolo silné. Tento rok som žiadny stromček nefotila. Nenapísala som žiadny status. Napísala som len piatim ľudom „sama od seba“ prianie krásnych sviatkov. A na pár prianí som odpovedala. A odinštalovala som si aplikáciu Facebook z môjho telefónu. Prezerať si gýčové fotky párikov, ktoré sa polhodinu pred cvaknutím spoločnej fotky pohádali lebo jeho farba košele neladí s jej lakom na nechty. A po cvaknutí každý z nich zalezie do inej izby a venuje sa sociálnym sieťam. Lebo si nemajú, čo povedať…Pri správach o nejakej tragédií voliči jednej strany zaťahú lídrov a voličov strany, ktorú neznášajú… 

Nie, Vianoce nemajú pre mňa čaro. A na tieto sú horšie ako tie minulé. Opäť sa stali blbé veci.A nie len na Vianoce…tento rok sa stali blbé veci Najsmutnejšie na tom je to, že človek sa snažil…tak veľmi snažil… Ja vám nezávidím ak Vianoce prežívate so všetkými vašimi najbližšími…ak Vianoce prežívate v pohode. Ak ste dnes neplakali od žiaľu a bolesti. Dúfam však, že si to vážite.

Kriticky o novej tvorbe Tima Burtona, stále však s láskou k jeho klasike

02.05.2024

V detstve som bola platonicky zamilovaná Burtonovho Willieho Wonku. Tim Burton dokázal majstrovsky zachytiť atmosféru Gotham city a Jack Nicholson bol perfektnou voľbou pre obsadenie do úlohy Jokera. Rovnako aj Danny De Vitto do úlohy Penguina. A oceňujem že sa pri Catwoman zameral na jej bolesť,vnútroné boje ale aj zraniteľnosť.A okrem Batmana, nádherného príbehu o [...]

Deň po(1983) a Vlákna (1984)

23.04.2024

Zvolila som si nie práve najštastnejšiu dobu na písanie o týchto dvoch filmoch. V Septembri minulého roka som mala pocit, ako keby cestujem v čase…Napísala som o tom..vyšlo to na tri riadky. V kinách premietajú nových krotiteľov duchov. Ale duch osemdesiatych rokov cítiť vo vzduchu aj mimo kina. Nie som dieťa éry studenej vojny a som staršia ako Kosovo, ale nie staršia [...]

Domáca strúhanka

21.04.2024

Milujem ten pocit, keď všetko to „Vysušené“ Pečivo nahádžem do mlynčeka a spácham z neho strúhanku. Nemyslím si, že je niečo na tomto procese náročné. Odporúčam pečivo skladovať v nejakej neuzatvorenej nádobe aby sa dobre „presušilo„ale aby naň nesadal prach prípadne nevliezli chrobáky. Napríklad v hlbokom plechu v rúre na pečenie-samozrejme iba [...]

krym

Do útoku vraj zostávajú dni. Moskva pohrozila Ukrajine a Západu „zničujúcou odvetou“ za Kerčský most

03.05.2024 18:31

Rusko je údajne pripravené zvážiť "seriózne" návrhy o ukončení vojny na Ukrajine, ktoré budú založené na existujúcich skutočnostiach a bezpečnostných obavách Moskvy.

Mihail Kogalniceanu, Constanta, základňa NATO, Rumunsko, Apache, vojaci

Na cvičenie NATO v Česku pricestujú budúci týždeň stovky amerických vojakov

03.05.2024 18:30

Na cvičení sa zúčastní približne 1200 vojakov, z toho asi 850 ich pricestuje zo Spojených štátov.

Každé desiate dieťa v USA žije s rodičom - alkoholikom

Našli fľašu alkoholu a s bratom sa napili. Záchranári ratovali 5-ročného chlapca v bezvedomí

03.05.2024 17:47

Dieťa z dôvodu intoxikácie previezla do Banskobystrickej nemocnice.

Vrbnica, Rómovia, policajný zásah

Zmier po takmer desaťročí. Obete policajnej akcie z Vrbnice sa dočkali odškodnenia

03.05.2024 17:36

Sťažnosť sa týkala policajnej akcie z 2. apríla 2015 v rómskej komunite vo Vrbnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 106
Celková čítanosť: 189982x
Priemerná čítanosť článkov: 1792x

Autor blogu

Odkazy