Založ si blog

O čom je pieseň Stripped od Depeche Mode?

V jednom zo svojich minulých článkoch som už rozoberala, “ čo tým chcel Martin Lee Gore povedať“?
Jednalo sa o pieseň Personal Jesus z albumu Violator a k napísaniu článku ma motivovalo najmä nepravdivé tvrdenie magazínu Sóda. Keby si niekto z vás chcel spomínaný článok prečítať stačí kliknúť na tento odkaz
K albumu Black Celebration mám špeciálny vzťah. Počas učenia sa moju prvú skúšku na vysokej škole som dookola počúvala práve album Black Celebration. Skúška dopadla dobre.
Anglické slovíčko Stripped v preklade do Slovenčiny znamená vyzlečený alebo nahý.
Krásna melódia v pomalom tempe v kombinácií s krásnym hlasom Davida Gahana, ktorý je mimochodom vo videoklipe mimoriadny fešák.

Pieseň v roku 1998 prespieval nemecký spevák aj Till Lindemann so skupinou Rammstein.Videoklip na youtube

A v roku 2005 cover verziu nahrala aj americká skupina Shinny Toy Guns. ich cover verzia tu
V roku 2011 ľudí na celom svete pobláznil erotický román 50 shades of grey, ktorý bol neskoršie aj sfilmovaný. Priznávam dostala som do daru všetky tri časti, ale prečítala som len prvé dve. Tá tretia leží v skrinke nedotknutá do dnešného dňa a nesihala som po nej ani počas prvej vlny ,,lockodownu“. Netuším, ako príbeh Anastasie a Pána Greya skončil…Nevidela som ani sekundu zo žiadneho filmového spracovania tejto trilógie. A ani to nemám v pláne napraviť.
Viem ,že som videla nejaký ten trailer k filmu a odznela tam aj práve cover verzia stripped od Shinny Toy Guns. Priznácam že sa mi nechcelo na yotube hľadať tento trailer…
Je však pieseň Stripped naozaj vyjadrením erotickej túžby? A je na mieste ju používať v erotickom kontexte?
________

Come with me           Poď so mnou

into the trees               medzi stromy

we’ll lay on the grass    ľahneme si do trávy

and let the hours pass   a necháme čas plynúť

________
Metropolis has nothing on this    V meste nič takého nie je
you’re breathing in fumes        vdychuješ smog
I taste when we kiss             cítim to, ked sa bozkávame 
_____________________

Take my hand             Chyť sa mojej ruky
come back to the land  vráťme sa do prírody 
where everything’s ours  kde je všetko naše
for a few hours                na pár hodín

Let me see you                  Dovoľ mi ťa vidieť
stripped down to the bone  obnaženú až na kosť
let me see you                      Dovoľ mi ťa vidieť
stripped down to the bone          obnaženú až na kosť

_____

Áno túžba po intimite a úniku od modernej spoločnosti a vychutnávaní si prítomnosti druhej osoby.

Obnaženú až na kosť– V prípade, že človek berie túto vetu doslovne tak to evokuje niečo priam desivé spojené s tragédiou a násilím. Ale môžem vás ukľudniť že toto spájanie nie je na mieste.

Obnaženie až na kosť-Najhlbšie zákutie duše respektívne úplné otvorenie sa tomu druhému.

________

Let me hear you                        Dovoľ mi počuť  ako sa rozhoduješ 
make decisions   
without your television          bez tvojej televízie 
let me hear you speaking     chcem ťa počuť ako hovoríš  
just for me                               iba ku mne

____________

Ako sa rozhoduješ bez tvojej televízie.-A práve tu sa dostávame k významnému prvku ktorý naznačuje celú pointu.

vo videoklipe presne v tejto pasáži Alan Wilder(člen a bubeník Depeche Mode do roku 1995) demonštratívne zničí televízny príjmač..

Pieseň Stripped je kritikou spoločnosti a toho, ako média vytvárajúce mienku zasahujú aj do medziľudských vzťahov… Túžba vidieť prirodzené JA dotyčnej osoby bez vplyvu okolia…

Ku dňu narcisov

18.04.2024

Nepáčia sa mi všetky tie „vyškerené selfíčka“ politikov a „influencerov„. Myslím si, že k vykonaniu akéhokoľvek dobrého skutku má človeka motivovať pomoc druhému a nie budovanie si vlastného „imidžu„.Ale tento rok som si aj ja vyfotila „svôj narcis“. Skupinka dobrovoľníkov prechádzala okolo a ja som „ich odchytila“. [...]

Zaregistrovala som sa s novou emailovou adresou na tiktoku uviedla som, že som osemnásťročná žena. Toto je obsah, ktorý mi tik tok algoritmus začal zobrazovať

15.04.2024

S myšlienkou, že tento experiment vykonám, som sa pohrávala už dávnejšie. Spomenula som to Tu. Vytvorila som si úplne novú emailovú adresu. Zvolila som si fiktívne meno a priezvisko. Inšpirovala som sa Slovenskou ľudovou pesničkou „Anička,dušička,kde si bola“. Pri registrácií novej emailovej adredy som dátum narodenia uviedla 15.Júla 2006. A rovnako aj pri [...]

Boris Filan to vystihol perfektne a úžasne to predniesol Ján Lazorík

11.04.2024

Ak by za verejné vyjadrenie podpory prezidentského kandidáta alebo, čo i len vyjadrenie podpory kandidáta na starostu obce, ktorá má 900 obyvateľov vyhodili nejakú tetušku, ktorá pracuje na pošte alebo v potravinách a akokoľvek by som jej favorita nepovažovala za skvelého vadilo by mi to. A teraz by som písala o tom, že ak sa stotožnujete s obsahom petície tak vás prosím o [...]

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 101
Celková čítanosť: 183620x
Priemerná čítanosť článkov: 1818x

Autor blogu

Odkazy