Založ si blog

O čom je pieseň Personal Jesus od Depeche Mode?

Som skalný fanúšik Depeche Mode nikdy som sa tým netajila. Je to moja najobľúbenejšia skupina. Martin Lee Gore(hlavný skladateľ,vokalista,gitarista a hráč na klávesy) dokázal zložiť z môjho pohľadu geniálne texty a aj hudbu. A dúfam, že v budúcnosti ešte aj tvoriť bude! A krásne zafarbení čistý hlas Davida Gahana je pre mňa jeden z najúžasnejších zvukov aké kedy zazneli. Zatiaľ som nemala to šťastie vidieť a počuť ho naživo, ale zo záznamov koncertov, ktoré som videla viem zhodnotiť, že jeho vystupovanie je charizmatické, štýlové , energické a samozrejme spieva krásne aj naživo. Výpovede mojich priateľov, ktorí mali to šťastie, že Depeche Mode zažili naživo tvrdia, že je to naozaj intenzívny zážitok na celý život. A priznávam bez hanby, že do zeleno-okého rodáka z Basildonu Davea Gahana som bola dlho platonicky zamilovaná :).
Prečo som sa teda dnes rozhodla rozpísať o tom, čo si myslím ,že je významom piesne Personal Jesus?
V prvom rade musím spomenúť že je úžasná ale nedávno som si prečítala článok na webovej stránke magazínu Sóda-firemný magazín spoločnosti poskytujúcej telefonne a dátové služby-O2.
Článok s názvom: 8 populárnych skladieb, ktorých text vás prinúti zamyslieť sa. Prečítať si ho celý môžete tu číslo 3 obsadila už spomínaná pieseň od Depeche Mode- Personal a popis znel takto:
Skupina Depeche Mode má na svojom konte množstvo výnimočných piesní. Personal Jesus medzi nimi vytŕča vďaka mierne cynickému, no trefnému textu. Ten hovorí o náboženstve, viere a o tom, ako sa množstvo ľudí rado spolieha na kohokoľvek iného, len nie na seba samých.
Dovolím si s tým, ako si autor článku tento text vysvetlil nesúhlasiť.
Osobný Ježiš– Môže byť pre vás ktokoľvek kto sa pre vás stane symbolom spásy a nádeje. Niekto, kto sa naozaj stará a jeho prioritou je vaša spokojnosť a bezpečie. Niekto, kto vás chápe a vypočuje napríklad po tom, ako ste mali ťažký deň.
_____________________________
Feeling unknown          Cítiš nepoznané
And you‚re all alone       a si úplne sám
Flesh and bone z          mäsa a kostí
By the telephone           pri telefone
Lift up the receiver          zdvihni to slúchadlo
I‘ll make you a believer  a ja urobím z teba veriaceho
Cítiť nepoznané– presne to pochopenie a starostlivosť. Vypočuje vaše túžby a aj obavy. Zdvihnúť slúchadlo- tak toto sa dá brať doslovne, stačí jeden telefonát s jednou osobou a človeku sa dokáže uľaviť a uveriť v dobro a spásu.
Take second best   Vyskúšaj ma
Put me to the test  a budeš spokojný
Things on your chest  veci čo ti ležia na srdci (chest– v angličtine hrud, ale je pochopiteľné že Martin si zvolil práve toto,lebo sa to rýmuje)
 I will deliver      oslobodím ťa
You know I’m a forgiver  vieš, že odpúšťam
Vieš že odpúšťam– dotyčná osoba nemá voči vám predsudky,nesúdi vás za zlé rozhodnutie , nezaujíma ju váš pôvod , stav bankového konta, alebo postavenie v spoločnosti.
Reach and touch faith – Natiahni ruku a dotkni sa viery.
-Pochop a príjmi pomoc a túto osobu do svojho života. Dôveruj jej.
Toto môj stručný výklad a chápanie toho, čo chcel Martin Lee Gore povedať piesňou Personal Jesus.
A áno, aj váš osobný personal Jesus vás dokáže  naučiť už spomínanej  sebaláske. Svojou starostlivoťou o vás.
___________________________________
Ja osobne vnímam Martina Gorea nie len ako mimoriadne talentovaného skladateľa a hudobníka ale aj ako citlivú a ľudskú bytosť skladba precious
je pre mňa jednou z najkrajších melancholické elektronické tony v komibinácií s krásnym textom a videoklipom ktorý režíroval jeden z mojích najobľúbenejších umelcov- Anton Corbijn a mám pocit že sa pri tvorbe inšproval Juleom Vernem. Je to pastva pre oči aj uši.
Pieseň napísal Martin pre svoje deti v čase keď sa rozvádzal s ich matkou-Suzan.
______________________________________________________________________
ťažko povedať či autor článku na portály soda zle pochopi text, alebo to bol zámer. Média sa nám už dlhodobo akoby snažia vsugerovať že jedine uplatňovanie osobných záujmov je to správne, a netreba brať ohľad na nikoho. A nikoho k životu nepotrebujete jediné čo potrebujete je len stať sa úplným nihilistom a konzumentom.

 

Ku dňu narcisov

18.04.2024

Nepáčia sa mi všetky tie „vyškerené selfíčka“ politikov a „influencerov„. Myslím si, že k vykonaniu akéhokoľvek dobrého skutku má človeka motivovať pomoc druhému a nie budovanie si vlastného „imidžu„.Ale tento rok som si aj ja vyfotila „svôj narcis“. Skupinka dobrovoľníkov prechádzala okolo a ja som „ich odchytila“. [...]

Zaregistrovala som sa s novou emailovou adresou na tiktoku uviedla som, že som osemnásťročná žena. Toto je obsah, ktorý mi tik tok algoritmus začal zobrazovať

15.04.2024

S myšlienkou, že tento experiment vykonám, som sa pohrávala už dávnejšie. Spomenula som to Tu. Vytvorila som si úplne novú emailovú adresu. Zvolila som si fiktívne meno a priezvisko. Inšpirovala som sa Slovenskou ľudovou pesničkou „Anička,dušička,kde si bola“. Pri registrácií novej emailovej adredy som dátum narodenia uviedla 15.Júla 2006. A rovnako aj pri [...]

Boris Filan to vystihol perfektne a úžasne to predniesol Ján Lazorík

11.04.2024

Ak by za verejné vyjadrenie podpory prezidentského kandidáta alebo, čo i len vyjadrenie podpory kandidáta na starostu obce, ktorá má 900 obyvateľov vyhodili nejakú tetušku, ktorá pracuje na pošte alebo v potravinách a akokoľvek by som jej favorita nepovažovala za skvelého vadilo by mi to. A teraz by som písala o tom, že ak sa stotožnujete s obsahom petície tak vás prosím o [...]

SR prezidentka kultúra predstavitelia prijatie BAX

Čaputová: Akékoľvek snahy ovládať kultúru sú prejavom nekultúrnosti

19.04.2024 15:31

Štát má vytvárať predpoklady a podmienky pre kultúru a nie ju politicky ovládať, vyhlásila prezidentka.

Irán / vlajka / zástava /

Iránsky konzulát v Paríži obkľúčila polícia. Muž sa tam vyhrážal, že sa vyhodí do povetria

19.04.2024 15:01, aktualizované: 15:20

Muža polícia zadržala. Zásahová jednotka ho prehľadala a žiadne výbušniny u neho nenašla.

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 101
Celková čítanosť: 183525x
Priemerná čítanosť článkov: 1817x

Autor blogu

Odkazy