Moja najobľúbenejšia jarná vôňa-Miss Dior

Jar už pomaly končí a počasie je typické skôr pre Apríl. A v tomto ročnom období mám svoju obľúbenú vôňu-Parfém Miss Dior od francúzkej značky Dior. Táto mimoriadne príjemná a svieža vôňa sa vyrába od roku 1947 a viaže sa k nej zaujímavý príbeh. Samozrejme, že mi záleží na tom, aby som sa v niečom cítila komfortne, ale zároveň, čo sa týka parfémov dbám aj na to, aby môjmu okoliu vôňa nespôsobovala ťažkosti. A zatiaľ sa mi nestalo, že by táto vôňa niekomu vyslovene vadila.

Flakon vône je vyrobený zo skla a dizajn elegantný a praktický. Hrdlo zdobí mašľa z na dotyk veľmi príjemného materiálu s lesklým povrchom.

Zloženie parfému tvorí:

Hlava: mandarínka,broskyňa,marhuľa

Srdce: jazmín, kvetinové tóny, lesné jahody

Základ: Ambra, Pančuli a céder

___________

Zopár reklamných plagátov na parfém miss Dior z rôznych dekád minulého storočia:

„Vôňa Miss Dior sa zrodila za provensálskych večerov plných svetlušiek, keď zelený jazmín súznie s melódiou noci a zeme.“

Christian Dior pri uvádzaní prvého parfému jeho modného domu. Christian Dior sa vyjadril, že parfém je nevyhnutným doplnkom ženskej osobnosti a finálny dotyk k šatám z jeho dielne.

Názov Miss Dior bol poctou jeho sestre Catherine. Ktorú všetci oslovovali Miss Dior. Catherine zomrela ako 91.ročná v roku 2008. A po skončení druhej svetovej vojny sa venovala pestovaniu kvetín a prevádzkovaniu kvetinárstva v Paríži. „Záhradníčeniu“ vo vlastnej záhradke sa venovala až do svojej smrti. Vzťah medzi Christianom a Catherine bol aj napriek 12.ročnému vekovému rozdielu veľmi blízky.

Obaja súrodenci si boli oporou v dobrom aj v zlom. Catherine sa zúčastnila aj protinacistického odboja v organizácií F2. V roku 1944 bola s daľšími členmi zatknutá,mučená gestapom a napokon poslaná do koncentračného tábora Buchenwald v ktorom bola väznená a zomrela aj dcéra Talianského kráľa Princezná Mafalda Mária Savojská či mnohé ženy z Lidic.

 

Was It I Who Came Back Home?” On the Return of Catherine Dior and Other Survivors of Ravensbrück ‹ Literary Hub

Na fotografií Catherine Dior.

 

medveď vs muž v lese

14.10.2024

Tieto riadky nijako nesúvisia so situáciou výskytu medveďov na Slovensku. A ani s politickou situáciou na Slovensku. Uvedomujem si, že som si nezvolila práve najvhodnejšiu situáciu na to, aby som napísala niečo s takýmto nadpisom. Ale chcela som o tom písať už pred pár mesiacmi. Ak by som znova čakala, prišlo by zase niečo podobné a ja by som opäť premárnila príležitosť. [...]

Moja prvá vyrobená „altoids wallet“

14.10.2024

Výrobou tohto milého funčného,praktického a estetického doplnku som sa inšpirovala z fotografií na Pintereste. Cukríky Altoids nie sú bežne Slovensku dostupné a na výrobu postačí akákoľvek malá plechenná otváracia krabička. Podarilo sa mi v Kauflande „natrafiť“ na Mentolky značky „Barkleys“ za 1,65€. Trvalo mi dva týždne kým som ich [...]

Seriál Monster druhá séria-Príbeh Lyela a Erica Menednezovcov-po tomto Ryan Murphy u mňa skončil

12.10.2024

Písala som o tom, že som fanúšičkou tvorby Ryana Murphyho. Osobitne som sa venovala každému jeho projektu a stále považujem jeho diela za výnimočné. Avšak, čo sa týka druhej série seriálu „Monster“, mám k nej viacero výhrad.Avšak, predtým ako ich jednotlivo rozanalyzujem chcem sa zamerať aj na to, čo na tejto sérií považujem za skvelé. Skvelá hudba – či [...]

Joe Biden

Do Berlína pricestoval prezident USA Joe Biden, stretne sa so Scholzom

17.10.2024 22:43

Piatkové stretnutie so Scholzom bude prvou bilaterálnou návštevou Bidena v Nemecku od začiatku jeho funkčného obdobia.

Belgicko, Zelenskyj, Fico, summit

Zelenskyj Ficovi: Podporujte Kyjev, lebo Putin sa na Ukrajine nezastaví

17.10.2024 19:41

Bolo to prvé stretnutie slovenského premiéra Roberta Fica s ukrajinským prezidentom Volodymyrom Zelenským od začiatku veľkej ruskej invázie vo februári 2022.

Jaroslav Haščák

Európsky súd pre ľudské práva zamietol Haščákovu sťažnosť v súvislosti so zásahom v sídle Penty

17.10.2024 17:57

K zásahu ozbrojených policajtov došlo 1. decembra 2020 v bratislavskom Digital Parku.

Mestský úrad Michalovce.

Napojení na sektu? Poslankyňa hovorí, že AllatRa prenikla aj na úrad v Michalovciach a na jarmoku mala stánok

17.10.2024 17:51

Sekta môže mať na Slovensku odhadom tisícky priaznivcov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 147
Celková čítanosť: 264428x
Priemerná čítanosť článkov: 1799x

Autor blogu

Odkazy