Založ si blog

Cyklus demokracie na Slovensku

Nepatrím medzi tých, ktorí si robili ilúzie o novovzniknutej vláde. A rovnako si nerobím ilúzie ani o možnej alternatíve. A vlastne si nerobím ilúzie ani o voľbách všeobecne…Skôr by som uvítala štrukturálne a systémové zmeny. A ono to nie len o mne a o tom, ako si svet predstavujem ja. Dookola tie opakujúce sa situácie…A ak sa dookola opakujú nejaké situácie,niekde problém byť musí. Dnes som na internete videla jeden mimoriadne trefný mém.

zdroj: instagram.com/narodnyportal/

V duchu som si povedala „bingo konečne to niekto jasne a stručne vyjadril“.  Ja nechcem nikomu zakazovať žiadne protesty a iniciatívy. V ústave je napísané že občania majú právo sa postaviť na odpor. A aj z hľadiska univerzárnych etických princípov má niekto právo brániť sa a vyjadriť nesúhlas.

 

Len je to stále to isté… „Cheme vládnuť my“.

 

Kriticky o novej tvorbe Tima Burtona, stále však s láskou k jeho klasike

02.05.2024

V detstve som bola platonicky zamilovaná Burtonovho Willieho Wonku. Tim Burton dokázal majstrovsky zachytiť atmosféru Gotham city a Jack Nicholson bol perfektnou voľbou pre obsadenie do úlohy Jokera. Rovnako aj Danny De Vitto do úlohy Penguina. A oceňujem že sa pri Catwoman zameral na jej bolesť,vnútroné boje ale aj zraniteľnosť.A okrem Batmana, nádherného príbehu o [...]

Deň po(1983) a Vlákna (1984)

23.04.2024

Zvolila som si nie práve najštastnejšiu dobu na písanie o týchto dvoch filmoch. V Septembri minulého roka som mala pocit, ako keby cestujem v čase…Napísala som o tom..vyšlo to na tri riadky. V kinách premietajú nových krotiteľov duchov. Ale duch osemdesiatych rokov cítiť vo vzduchu aj mimo kina. Nie som dieťa éry studenej vojny a som staršia ako Kosovo, ale nie staršia [...]

Domáca strúhanka

21.04.2024

Milujem ten pocit, keď všetko to „Vysušené“ Pečivo nahádžem do mlynčeka a spácham z neho strúhanku. Nemyslím si, že je niečo na tomto procese náročné. Odporúčam pečivo skladovať v nejakej neuzatvorenej nádobe aby sa dobre „presušilo„ale aby naň nesadal prach prípadne nevliezli chrobáky. Napríklad v hlbokom plechu v rúre na pečenie-samozrejme iba [...]

brazília, záplavy

Počet obetí záplav na juhu Brazílie stúpol už na najmenej 75

06.05.2024 08:32

Ďalších 103 osôb je nezvestných. Záplavy po sebe zanechali rozsiahlu skazu.

Russia Leningrad Siege

Rus s modro-žltými vlasmi, ktorého okradli a vybili mu zub, sa na polícii dozvedel, že v zákopoch má bozkávať rodnú zem

06.05.2024 08:00

Od vpádu na Ukrajinu vo februári 2022 sa súdy v Rusku doteraz zaoberali už viac ako deviatimi tisícami prípadov takzvanej diskreditácie armády.

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Izraelská armáda začala evakuáciu časti Rafahu, píšu izraelské médiá

06.05.2024 07:36

Ide o opatrenie pred očakávanou inváziou.

vojna na Ukrajine, drony

ONLINE: ISW: Ukrajine nestačí 'aktívna obrana'. Demokratický líder pripustil, že USA budú musieť poslať proti Rusku vojakov

06.05.2024 06:45, aktualizované: 08:49

Ak bude mať Rusko počas celého roku 2024 v bojoch na Ukrajine celoplošnú iniciatívu, môže mu to priniesť viaceré výhody, upozorňuje ISW.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 106
Celková čítanosť: 190420x
Priemerná čítanosť článkov: 1796x

Autor blogu

Odkazy