Založ si blog

šiesta séria seriálu Black Mirror

O jednotlivých epizódach seriálu Black Mirror som písala už dávnejšie TuTu. Priznávam, že som nemala tušenia o tom, že sa vôbec šiesta séria chystá. O jej existencií som sa dozvedela pred dvoma dňami a za pár hodín vzhliadla. Trailer k novej sérií som si nepozrela a ani som nechcela vedieť nič o obsahu. So zámerom byť čo najviac prekvapená. 

1.)Joan Is AwfulPodľa mňa skvelý začiatok série. V súčastnej dobe, v ktorej fenomén umelej inteligencie raketovým tempom si získava popularitu si viacerí z nás v duchu zrejme položili otázku či seriál Black Mirror nie je vlastne dokumentom z blízkej budúcnosti alebo, všetko čo sa odohráva okolo nás, nie je len mizernou epizódou z Black Mirror.

A Facebook friend spotted this during the march in NYC. : r/blackmirror(zdroj obrázku reddit)

Albert Lloreta Ribalta on Twitter: ""This episode of Black Mirror sucks" #InaugurationDay https://t.co/OAH9z25nzx" / Twitter(Zdroj obrázku twitter)

hrozby, ktoré so sebou prináša umelá inteligencia,zmluvné podmienky, ktoré väčšina užívateľov prehliada či populárna komerčná seriálová kultúra, ktorá sa zameriava na toxické ľudské vlastnosti a konanie…Mnohí totiž to, čo vidia v seriáloch považujú za realitu a dokonca často vo fiktívnych charakteroch vidia ľudí zo svojho okolia. alebo opis skutočného života. S týmto mám osobnú skúsenosť. Ešte v časoch, keď Slovenská stanica Joj vysielala seriál Panelák. A moja známa sa momentálne ocitla v komplikovanej životnej situácií. A rozprávala o tom, že niečo podobné sa deje momentálne aj v seriály Panelák…A, že je to tak…a, že to tak dopadne…Toto rozvíjať nechcem. Mimoriadne si vážim jej dôveru a aj jej súkromie, ale vtedy som jej vysvetlila, že jej situácia nie je až natoľko podobná tomu, čo mi opisovala, že videla na televíznej obrazovke…A že ten seriál je „odtrhnutý od reality celkovo“. Seriál som nesledovala avšak občas som niečo zahľiadla ked som prechádzala cez vedlajšiu miestnosť či z nej počula zvuky. Narovinu som sa jej spýtala či je v panelákoch na Slovensku tak čisto na chodbách a či sú v bežnom paneláku také moderné výťahy…a či si slovenskí dôchodcovia môžu dovoliť ísť kúpiť knihu do kníhkupectva za účelom nájdenia odpovede pri riešení krížovky? 

Veru nie!  (a áno,všetko bolo inak ako v paneláku a všetko aj inak dopadlo). Ale tu som už veľmi odbočila od témy ale ešte si dovolím zhejtiť seriál rodinné prípady aj práve pre vyššie spomínané,aj za mizerné herecké výkony a aj za snahu glorifikáciu toxického konania. Ale už naozaj stačí a dodávam že  že epizode „Joan is awful“ dávam 5/5 a tragikomická scéna v ktorej Joan dostane výpoved „lebo vyzradila firemné tajomstvo“ ma rozosmiala.

2.)Loch Henry-Takmer hodinové krimi thriler, ktorého posolstvom je „Pod lampou býva najväčšia tma“? Divákovi už v štvrtine epizody dojde že niečo nie je v poriadku..a že niektoré postavy sa už viac objavia len v záverčných titulkách. Je v tom oveľa viac..Niečo o čom, sa veľa nehovorí a čo sa dobre nepočúva.

Zisk, senzácia a glamorilzácia…

V poslednej dobe sme svedkami relatívne nového fenoménu. Samozrejme ono to tu bolo aj skôr…Ale koľko dokumentovseriálov a celovečerných filmov o sériových vrahoch vzniklo za poslednú dobu? -dosť.

Nevidím nič zlé na tom, že niekto chce poukázať na to, že medzi nami žijú jedinci schopní niečoho takého…A dokonca jeden z najhorších seriových vrahov minulého storočia Ted Bundy povedal:

„My, vrahovia, žijeme medzi vami, sme vašimi synmi, vašimi manželmi, sme kdekoľvek a kýmkoľvek. Pripravte sa na to, že každým dňom bude viac obetí.“

. Ale povedzme si to na rovinu…V prípade, že žijete v USA a stanete sa obeťou sériového vraha, ktorého „Chytia“ pravdepodobne by sa skôr začalo s natáčaním dokumentu o vrahovi ako s vybavovaním vášho pohrebu. Drsné? S vysokou pravdepodobnosťou by na miesto, kde by ste boli zavraždený začali prichádzať turisti. Vycestovali by na to miesto len kvôli tomu, čo sa tam stalo. Alkoholom podgurážená tridsiatnička, ktorá každý rok rieši dilemu či ísť na víkend do Paríža alebo Milána sa tento rok rozhodla pre zmenu… Je hlučná a ukazuje na miesto „kde sa to stalo“. Teatrálne a primitívne zo seba vypustí: „čo ti j*be sem potom zahodil vnútornosti“.

O dva metre ďalej dvaja mladíci…jeden z nich stojí presne na tom mieste…spoznal ho podľa policajných fotiek, ktoré videl v dokumente. Začne sa v tvári skrúcať a chrčať…Vie, že tá obeť chrčala…bolo to v dokumente. A jeho kamarát ho fotí…Ukazuje mu fotky, ktoré urobil. Vyberá, ktorú pridá na sociálnu sieť. A potom je tak ona…Má niečo po dvadsiatke a, keby sa jej pozrie niekto do internetovej histórie tak za poslednú dobu sa zaujíma len o toho vraha. Ak ešte žije, napíše mu list a na sociálnej sieti sa posťažuje na systém, v ktorom objekt jej záujmu nemá prístup k internetu. Ak vrah nežije, tak sa jej tisnú slzy do očí pri predstave, že mu napísať nemôže. Predvčerom písala „týpkoviže koľko by stála „kérkatváre jej idolu v istých rozmeroch…asi to bude veľa…nevadíona našetrí…

______

                            Zarobila cestovka,Hotel a aj filmové štúdio.

Och,čo bolo pre vzhľad vášho vraha charakteristické?… Ako ho niekto opísal? Niekto sa bude pokúšať jeho vzhľad, čo najpresnejšie napodobniť. Dokonca na Halloween svoje dieťa tak oblečie.

_______

Po vyčínaní každého sériového vraha sú reálne obete a ich rodiny…a niekedy aj niekto  kto pokus prežil…Ale aj tí, ktorý sa s vrahom denne stretávali alebo vedľa neho zaspávali a odhalenie ich šokovalo. Ich bolesť každý ignoruje.A táto epizóda na to poukázala trefne a perfektne. (Davisa mi bolo ľúto už v cca. 20.minúte). moje hodnotenie: 5/5

3.)Beyond the sea-Ono to má taký nádych vesmírnej Odyseii a starších epizód Black Mirror. Mnohé mi prišlo nelogické. A predvídala som, že sa to vzrtne do vzťahovej drámy. Ku koncu som si myslela, že viem, ako to skončí…Ale napokon nastal zvrat a záver, ktorý som naozaj nepredpokladala.Spoiler! Keby ho zavolaj k stolu skôr, predišlo by sa nejakým udalostiam. I, keď čo ak to nespr… lebo predsatak nejasná scéna…A otvorený koniec.

 

________________________________

4.)Mazey Day- Celé mi to prišlo skôr ako  kontent Disney Chanel z roku 2011 a nie ako Black Mirror 

moje hodnotenie: 2/5

____

5.)Demon79-V prvom rade oceňujem skvelú retro atmosféru a estetiku. A áno, zasmiala som sa. 

A ono tá byrokracia asi funguje všade rovnako :). Oceňujem aj otvorený koniec, a to, čo bolo reálne ostáva na divákovi. Rovnako ako vo filme Joker(2019). A čo si myslím že je pointou? 

Myslím si, že najvýstižnejšie sa hodí niečo z pera Trishy Das

 

„I dont care if i fall in love with a devil,as long as that devil will love me the way he loves hell.“

 

 

___

Moje celkové hodnotenie série: 4/5.

Kriticky o novej tvorbe Tima Burtona, stále však s láskou k jeho klasike

02.05.2024

V detstve som bola platonicky zamilovaná Burtonovho Willieho Wonku. Tim Burton dokázal majstrovsky zachytiť atmosféru Gotham city a Jack Nicholson bol perfektnou voľbou pre obsadenie do úlohy Jokera. Rovnako aj Danny De Vitto do úlohy Penguina. A oceňujem že sa pri Catwoman zameral na jej bolesť,vnútroné boje ale aj zraniteľnosť.A okrem Batmana, nádherného príbehu o [...]

Deň po(1983) a Vlákna (1984)

23.04.2024

Zvolila som si nie práve najštastnejšiu dobu na písanie o týchto dvoch filmoch. V Septembri minulého roka som mala pocit, ako keby cestujem v čase…Napísala som o tom..vyšlo to na tri riadky. V kinách premietajú nových krotiteľov duchov. Ale duch osemdesiatych rokov cítiť vo vzduchu aj mimo kina. Nie som dieťa éry studenej vojny a som staršia ako Kosovo, ale nie staršia [...]

Domáca strúhanka

21.04.2024

Milujem ten pocit, keď všetko to „Vysušené“ Pečivo nahádžem do mlynčeka a spácham z neho strúhanku. Nemyslím si, že je niečo na tomto procese náročné. Odporúčam pečivo skladovať v nejakej neuzatvorenej nádobe aby sa dobre „presušilo„ale aby naň nesadal prach prípadne nevliezli chrobáky. Napríklad v hlbokom plechu v rúre na pečenie-samozrejme iba [...]

Congress Ukraine Israel

Johnsona po odvážnom kroku smerom k Ukrajine Snemovňa podržala

09.05.2024 10:04

V Snemovni reprezentantov Kongresu USA neprešlo hlasovanie o odvolaní jej predsedu.

Ihrisko Charkov

List z Charkova: Raketa trhala deti na ihrisku

09.05.2024 10:00

Môj Oleh a ďalší traja chlapci hrali futbal. Trafilo to priamo štadión, Olehovi poškriabalo tvár, ostatných roztrhalo.

SR Bratislava NRSR parlament 9. schôdza BAX

Poslanci začali štvrtkové rokovanie diskusiou o rozpočtových pravidlách

09.05.2024 09:30

Navrhovaná výška stropu je 58,156 miliardy eur a platný má byť okamžite dňom vyhlásenia.

damask, sýria

Sýria zostrelila izraelské rakety vypálené z Golanských výšin na Damask

09.05.2024 09:01

Izrael podnikol na Sýriu v uplynulých rokoch množstvo náletov, ktorých cieľom boli zväčša armádne pozície a Iránom podporovaní militanti.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 106
Celková čítanosť: 190968x
Priemerná čítanosť článkov: 1802x

Autor blogu

Odkazy