Založ si blog

Black Mirror- Be Right Back

Black Mirror -v preklade čierne zrkadlo pôvodne Britský seriál z dielne verejnoprávnej televíznej stanice Channel 4 patrí k mojím najobľúbenejším. Jednotlivé diely na seba navzájom nenadväzujú, avšak  pozornejší divák si všimne viaceré odkazy a „easterggs“

Každý diel je jedinečný a zaslúži si pozornosť.
Dnes sa zameriam na epizódu S02E01 Be Right Back v preklade „Prídem hneď“
Nemyslím si, že by moje „Vyrozprávanie obsahu“ Bolo prínosné. Najvýstižnejší obsah už existuje a je ľahko a verejne dohľadateľný. Konkrétne na stránke Csfd.cz

Část Přijdu hned vypráví o mladé dvojici, Marthě a Ashovi, kteří se odstěhovali do zapadlého venkovského domku, kde žili Ashovi rodiče. Ash je zvyklý denně trávit čas ve společnosti sociálních sítí a telefon má snad přirostlý k ruce. Marthě to nijak zvlášť nevadí, miluje ho a oba se těší na jejich nový společný život. Druhý den po nastěhování je Ash při vracení pronajaté dodávky zabit. Na pohřbu vypráví Marthě její kamarádka Sarah o nové službě, díky níž mohou lidé zůstat v kontaktu se zesnulými. Prostřednictvím historie jeho internetové komunikace a profilech na sociálních sítích může Ash znovu „ožít“, což má pomoci truchlícím pozůstalým. Martha je tímto konceptem znechucena a nechce s ním mít nic společného. Rozhodne se zůstat ve venkovském domě, přestože její izolace dělá sestře Naomi starosti. Jednoho rána přijde Marthě e-mail od Ashe – Sarah zajistila onu službu. Martha zuří a e-mail vymaže. Jenže pak zjistí, že je těhotná a naplní ji samota a zoufalství, a tak se rozhodne promluvit s „ním“…(HBO Europe)

Be Right Back : The Oscar Favorite | Aynalar

Tu už začnem so „spoilerovaním“ 
Marthe sa táto „Vymoženosť“ Začne pozdávať a je ochotná zájsť aj ďalej…
…Telefonovanie…
Prostredníctvom služby nahrá všetky videá, v ktorých počuť Ashov hlas. Martha je uchvátená a celé hodiny trávi telefonovaním s Ashom. .. 
Nastane však situácia, keď jej počas telefonovania telefón spadne na zem. 

Tento moment takmer vyvolá jej mentálne zrútenie

na pár sekúnd stratila Asha…

Táto scéna dokonale vystihuje to ako sa Marta na prístroji, ktorý jej umožňoval komunikovať s „Kópiou“ Milovaného zosnulého stala závislou.

Tu by som rada pripomenula fakt, že mnohí z nás počas „Lockdownov“ Začali tráviť viac času „Za obrazovkami“ Keďže to bola jediná možnosť, ako byť v kontakte so svojimi najbližšími.

Fyzicky prítomný…

Vo svete, v ktorom sa odohráva Black Mirror je Umelá inteligencia na vysokej úrovni a aj komerčnou záležitosťou.

Best 'Black Mirror' Episodes: Be Right Back Meaning & Ending Explained | Sollie FilmTV Reviews

Fyzická kópia milovanej osoby u vás doma v obývačke nie je práve najlacnejšia, ale Marthe tak veľmi chýba… A áno, aj vo svete Black Mirror sú si spoločnosti vedomé toho, že smútiaci človek sa rovná „najlepší zákazník“ -ochotný míňať peniaze.

Martha má zo spolunažívania s Ashom zmiešané pocity. Na jednej strane je uchvátená, že „Ash“ Ktorého nedávno pochovala sedí v obývačke na gauči. V dome, v ktorom sa spoločne tešili na ich spoločný život. veď predsa jej tak chýbal…Ale na druhej strane si nedokáže zvyknúť na „Vlastnosti“ Nového Asha.

Ashová kópia nepociťuje fyzilogické potreby… S Marthou stoluje len preto, lebo mu to prikáže…

V spoločnej posteli sa Martha budí veľa niekoho, kto počas jej spánku leží vedľa nej s otvorenými očami…Nedokáže ju prekvapiť… Či viesť s ňou rozhovor o niečom, o čom nikdy nepridal príspevok na sociálnu sieť...(Túto vetu dokonca aj sám vysloví).

„TO“ Čo malo Marthe pomôcť odstrániť alebo zmierniť jej smútok ho práveže prehĺbilo. Kadžá chvíľa s kópiou niekoho koho tak ľúbila jej pripomína fakt, že ten človek je mŕtvy…

A nahradiť či dokonale napodobniť  ho nedokáže žiadna umelá inteligencia….

S tým, ako sa príbeh vyvíja ďalej a, ako skončí sa s vami nepodelím. Je len na vás a vašom rozhodnutí či sa rozhodnete túto epizódu pozrieť. Ale podelím sa s vami  O pár riadkov, v ktorých rozpíšem moje dojmy:

Keď niekoho ľúbime, ľúbime ho aj s jeho chybami a, aj s tým, že nie vo všetkom s nami súhlasí.(Ashová kópia síce Neprestajne „nescrolloval “ Sociálne siete ako „Originál“ Ale mal mnoho nedostatkov, ktoré som rozpísala už vyššie. Avšak mimo času , ktorý netrávil na internete bol pozorným partnerom.

_______________________

To, čo nie je na sociálnej sieti neexistuje? Žiaľ mnoho ľudí to takto vníma…

Skúste si predstaviť situáciu, že by niekto vytvoril vašu kópiu podľa vašich príspevkov na sociálnych sieťach…Bola by vám naozaj podobná?

 

 

Zaregistrovala som sa s novou emailovou adresou na tiktoku uviedla som, že som osemnásťročná žena. Toto je obsah, ktorý mi tik tok algoritmus začal zobrazovať

15.04.2024

S myšlienkou, že tento experiment vykonám, som sa pohrávala už dávnejšie. Spomenula som to Tu. Vytvorila som si úplne novú emailovú adresu. Zvolila som si fiktívne meno a priezvisko. Inšpirovala som sa Slovenskou ľudovou pesničkou „Anička,dušička,kde si bola“. Pri registrácií novej emailovej adredy som dátum narodenia uviedla 15.Júla 2006. A rovnako aj pri [...]

Boris Filan to vystihol perfektne a úžasne to predniesol Ján Lazorík

11.04.2024

Ak by za verejné vyjadrenie podpory prezidentského kandidáta alebo, čo i len vyjadrenie podpory kandidáta na starostu obce, ktorá má 900 obyvateľov vyhodili nejakú tetušku, ktorá pracuje na pošte alebo v potravinách a akokoľvek by som jej favorita nepovažovala za skvelého vadilo by mi to. A teraz by som písala o tom, že ak sa stotožnujete s obsahom petície tak vás prosím o [...]

Nie, nikdy som za kamaráta nechcela homosexuála

05.04.2024

Naozaj nie. Jednoducho nikdy som si nevytvorila „Bingo kartu“ diverzity mojich kamarátov.Nikdy som sa na to ani nikoho nepýtala. Jednoducho sa v mojom živote objavili. A ako sme sa rozprávali som spoznávala ich radosti a aj trápenia. Jednoducho môj gay kamarát je je môj kamarát. Nie atrakcia alebo „odznak„-Aha, som lepším človekom, lebo sa kamoším s gayom. A [...]

Tomáš Taraba

Taraba sa dohodol s KDH na zmene zákona, ktorý bude riešiť odstrel medveďa

16.04.2024 12:22

Legislatívny návrh je podľa ministra do veľkej časti stotožnený s tým, ako chcelo situáciu riešiť MŽP.

SR ÚV MZVEZ Fico Blanár rokovanie kontrola TK BAX

Fico odmietol nový migračný pakt EÚ, opatrenia označil za diktát

16.04.2024 11:59

Toto nie je tá solidarita, o ktorej sme hovorili, povedal predseda vlády.

žiga

Záverečné reči v procese so Štefanom Žigom nakoniec neodzneli

16.04.2024 11:46

Obhajoba proti rozhodnutiu podala sťažnosť. Tou sa bude zaoberať Najvyšší súd SR.

Kukláči / Polícia /

Kukláči so samopalmi zasahovali v Kaplnej. Pri akcii Zvar zadržali dve osoby

16.04.2024 11:22

V jednom z objektov v obci dochádzalo k nelegálnemu odčerpávaniu motorovej nafty z produktovodu vedúceho zo Slovenska do Česka. Polícia zverejnila autentické zábery zo zásahu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 100
Celková čítanosť: 182153x
Priemerná čítanosť článkov: 1822x

Autor blogu

Odkazy