Založ si blog

Môj veľmi osobný vzťah k albumu Playing the Angel od Depeche Mode

V čase kedy tento album vychádza som ešte dieťa. A počúvam, že som na svoj vek vyspelá. Budem to počúvať aj nasledujúce roky…V televízií dávajú ten videoklip. Počula som tú hudbu aj predtým a páčila sa mi. Páčil sa mi aj ten spevák. Páči sa mi ten videoklip…a teším sa, keď ho znova uvidím. Neskôr… Kedysi boli vo veľkých supermarketoch také „skrinkykde ste ste stlačili to veľké tlačidlo s obrázkom albumu a dať na uši slúchadlá. Mohli ste každú jednu pieseň počúvať 50.sekúnd. Pri každej návšteve som si vybrala „playing the angel“ Ktorý tam dlho bol. Pokiaľ si tieto skrinky pamätáte tiež,neznamená to, že ste starý.Jednodcho tie technológie tak strašne rýchlo napredujú.

O pár rokov neskôr, som v tom obchode s hudobninami a všetkým, čo súvisí s hudbou s mojimi rovesníkmi, čo počúvajú iné skupiny. Skupiny ktorých členovia sú tiež našimi rovesníkmi alebo len o niečo málo starší ako my. Idú si kúpiť tričká,mikiny a všetko, čo majú s potlačou ich idolov. Krátko nato ich ich obsesie prešli. A počúvali zase niečo iné. A vtedy v tej vítrínke som ho uvidela…malý odznak s tou fotografiou…odvtedy vydali aj iné albumy…Ale táto fotka..táto je z éry Playing the angel!

Obsluhu som vtedy požiadala aby mi ho odložili do budúceho Utorka. A je mi vyhovené. A ja tie sklenené fľaše odnášam do obchodu kde mi za ne vždy dajú hotovosť. Spočítané…je tam toľko! Prichádzam v Utorok a odznak je môj!. Bola som tam štastná…a mám ho dodnes. A je úsmevné že akú hodnotu vtedy pre mňa mala taká suma. Ale som za to aj vdačná.

__________

roky plynú a udeje sa toho mnoho. Sú momenty kedy ma naštve celý svet a hlboké basy s kombinácií so synťákmi energická a mierne zlovestná „A pain that i used to“ zaznie v  mojch slúchadlách.

 

A ja celkom rada debatujem o hudbe,literatúre,filmoch,politike,komixoch,vede,mojich úvahách a pekných veciach. A často spomínam ako Martin Lee Gore zložil niečo tak krásne a emotívne ako pieseň „Precious“.  A premýšľam či pieseň „John the relevator“ je naozaj o bývalom americkom prezidentovi Georgeovi Bushovi jr. Na youtube existuje fanúšikovský videoklip s vydarenou animáciou

A precious často hráva v rádiách,objaví sa aj v seriáloch…a ja zakaždým rozprávam o tom, aké úžasné dielo to je a o tom, komu a prečo ju Martin napísal.

A potom prekvapenie…nikdy sme sa o mojom osobnom vzťahu k tomuto albumu nebavili, ale ja dostávam darček-malý vankúš s tou istou fotografiou aká je na tom odznaku ktorý som si pred rokmi kúpila.

a prejde nejaká doba..a udeje sa toho dosť.

A ja spoznávam niekoho,pri kom som mala pocit, ako pri nikom inom. Niekoho tak skvelého…Niekoho, na kom som sa vždy aj napriek všetkému, vždy zameriavala len na to dobré. Po našom prvom stretnutí som mu napísala, že sa mi málokedy stane, že si niekoho tak rýchlo obľúbim a, že som mala pocit, že sa poznáme už dávno. A on mi odpísal, že ho mal aj on a, že sme spriaznené duše. Boli a aj dnes sú veci ktoré sa nám obom páčia, a veci ktoré nie. Sú veci ktorých s tebou nesúhlasím a veci, v ktorých áno… A aj napriek všetkému, prvá nezhoda a hádka medzi nami sa udiala až sedem mesiacov od nášho prvého stretnutia.

často krát počúvame o tom, že kto je málo spolu nemá sa kedy pohádať. My sme spolu však boli tých siedmich mesiacov boli spolu často. A ako aj nedávno povedal: „Nikomu a ničomu som nevenoval toľko času ako tebe“. Bolo a je mi jedno, že Depeche Mode nepočúva. Bolo mi jedno, že pozná od nich len Personal Jesus. Nikdy som od neho nevyžadovala, aby tú hudbu začal počúvať. Niekto raz povedal, že so svojou spriazenenou dušou musíš mať na stopercent zhodný hudobný vkus. A ja vravím, že je to nezmysel. Bola to pieseň „Suffer well“ ktorú som kedysi zvykla počúvať a zdieľať bez kontextu v statusoch ked nastali disharmonické situácie. Moje mlčanie,ignorácia a pieseň suffer well. 

Raz v jednej debate som počula vyjadrenie že je to „trpiteľská pesnička“.

Je to prvá pieseň ktorej autorom je Dave Gahan. A, ako sám povedal, niekto mu v čase devotional tour v ťažkom období povedal „musíš len dobre trpieť“. O mojom zvláštnom vzťahu k tomuto albumu a obdobiu píšem Tu.

Where were you when I fell from grace
Frozen heart, an empty space
Something’s changing, it’s in your eyes
Please don’t speak, you’ll only lie

……

I just hang on
Suffer well
Sometimes it’s hard
It’s hard to tell

____________

Pieseň o osobnej bolesti,prekonávaní prekážok v živote a túžbu po lepších časoch.

 

K tomuto albumu mám veľmi osobný vzťah avšak nie je to môj najobľúbenejší album. Mojím najobľúbenejším je… raz o tom napíšem

Ako ľahké je získať nálepku

18.09.2024

Je to niečo, čo ma štve. A cítim potrebu o tom písať. Pár krát som do tejto témy zabrdla. Napríklad Tu a aj Tu. štve ma , že ak sa k niečomu vyjadrí nejaký „influencer“ alebo ex politik, automaticky je považovaný za skvelého, aj keď je to niekto, koho preslávia účasť v nejakej fekálnej reality show, prípadne točenie videií v ktorých komentoval situáciu, [...]

Drahí občania, drahé občianky, drahé deti, drahé diaľničné známky, drahé knihy, drahé všetko. . . .

18.09.2024

Od budúceho roka sa zvýši daň z pridanej hodnoty (DPH) na 23 percent. A dozvedeli sme sa že vraj knihy sú väčšinou doménou bohatších vrstiev. Celé roky počúvame o tom, že deti na školách nečítajú. Koľko chýb narobia v diktátoch…Každý z nás určite pozná niekoho, kto v slohovej práci na tému „Moja obľúbená kniha“ Zvolil Harryho Pottera, síce ho [...]

Ruská reklama a mužnosť

16.09.2024

V novej ruskej reklame ktorá sa vysiela v ruskej televízií Pýtajú sa v nej: Z čoho sú naši muži? Z tetovaní a prepichnutých uší? Z ilúzií a banánových smoothies? Z čoho sú naši muži? Z líčenia a streamov? Z tortičiek a značkového oblečenia? Z čoho sú naši muži? Z čoho si ty? Pirdaj sa k tým, čo sú zo cti,hodnôt a odvahy reklama s cieľovkou na mužov v [...]

Rusko opozícia Navaľnyj pohreb

Streľba v centre Moskvy: Hlásia mŕtvych. Krvavú prestrelku rozpútal mocenský boj miliardárov

18.09.2024 22:28

Podnikatelia v boji o majetok rozpútali prestrelku blízko Kremľa.

covid

Šíri sa nový subvariant koronavírusu, dominantný môže byť o niekoľko týždňov

18.09.2024 22:10

Dostal označenie XEC a sa môže stať dominantným v priebehu niekoľkých týždňov.

Hacker

FBI rozložila ďalšiu veľkú čínsku hackerskú skupinu. Zameriavala sa na západné krajiny

18.09.2024 21:05

Rovnako ako iná rozložená čínska hackerská skupina Volt Typhoon sa aj Flax Typhoon zameriavala na kritickú infraštruktúru v západných krajinách.

Valerie Hayerová, europarlament, europoslankyňa, Obnovme Európu

Tvrdé slová v europarlamente: Odvolanie Šimečku rozprúdilo debaty, Metsolová chce reagovať

18.09.2024 20:45

Režim Roberta Fica opäť raz podkopal demokratické piliere Slovenskej republiky, vyhlásila francúzska europoslankyňa.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 141
Celková čítanosť: 248034x
Priemerná čítanosť článkov: 1759x

Autor blogu

Odkazy