Založ si blog

Ako Rytmus naučil celú jednu generáciu nové slovíčko

Nie, Rytmus a jeho tvorba nie sú žiadnou nekritizovateľnou modlou. Ešte v časoch kedy vydal pieseň „Zlatokopky“ Po internete koloval dlhší text „100 vecí, v ktorých si Rytmus defekoval do svojej ústnej dutiny“.(Áno, v skutočnosti ten nadpis obsahoval isté expresívne výrazy).A to, že existuje hudba, ktorá „Nie je mojou šálkou čaju“nie je niečo, čomu chcem dnes venovať svoju pozornosť. Rytmus naučil celú generáciu slovo „Zlatokopka“. Nebyť Rytmusovej skladby tak by si v roku 2023 pod pojmom Zlatokopka väčšina predstavila ženu s krompáčom v ruke ktorá ťaží zlato alebo kontrolorku tvrdosti zlatých tehličiek v zlievarni kopaním do zlatej tehličky.

Ale zlatokopkou pomenujú aj ženu, ktorej muž v kaviarni zaplatí kávu na stretnutí. ženu,ktorá pracuje ale sa nechce so svojím partnerom pretekať v pracovných úspechoch. Jednoducho má prácu ktorá ju uživí,baví ju a svojho partnera vníma ako bytosť ktorú ľúbi a nie ako súpera. A rovnako aj on ju. Ale prívlastokom „zlatokopka“ dokážu pomenovať hocikoho…

Nedávno som v kaviarni začula rozhovor dvoch mladých mužov. Ako jeden druhému vravel: “ Už s ňou nikam nepôjdem ani odpisovať jej nebudem, trikrát som tu s ňou bol, a trikrát som jej zaplatil kávu sa chce odo mňa vydržiavať,nech na to zabudne“.

Očami som prešla nápojový lístok, a najdrahšia káva v podniku stála 3,80e.Mladý muž to vravel tonom, ako keby od neho požadovala po treťej schôdzke prepísanie jeho auta na ňu,diamantový náhrdelník a jachtu v Monaku. Toľko hnevu za 11,40e.ľudský mozog je fenomén. ľudský mozog je fenomén. striatum, pre-frontálny kortex a limbický systém sú kľúčové centrá spojené so zvedavosťou a motiváciou. Napríklad motiváciou a zvedavosťou niekoho bližšie spoznávať. Ale zrejme mozog dotyčného funguje len ako kalkulačka ktorá dokáže zvládnuť jednoduchý príklad.A vlastne je aj lepšie že s dotyčnou nemá v pláne sa viac spoznávať prípadne začať vzťah. Je vysoko pravdepodobné že by jej neskôr vyčítal že u neho na návšteve spláchla na toalete. A ak by spolu neskôr splodili potomstvo jej vyčítal že nastúpila na materskú dovolenku a nechodí do zamestnania.

_______A daľšie príbehy ktoré píše sám život….

Táto pieseň je o mojej bývalej: A on nahádzal do Jukeboxu vyššiu sumu peňazí v minciach nech dlho zasebou hrajú Zlatokopky od Rytmusa. Zdvihol pohár s vodkou a nahlas povedal: „Toto je o mojej bývalej“!.

Chodili spolu dva mesiace. A poznala som ich oboch. Ona ešte študovala a on už pracoval. Zvykol ju „hodiť do školy“ alebo išli spolu na jeho aute do potravín. Nakúpili v potravinách a potom išli k raz k nej a raz k nemu a pri pozeraní televízie spolu jedli. Ona vtedy nemala príjem. Rozišli sa a ona pracuje a žije si vlastný život. Chcela ísť do tesca kúpiť čipsy a kolu k telke nie z butiku GUCCI do butiku LOUIS VUITTON trikrát za týždeň. Ale je Zlatokopka…

_____________

Daj si pozor na zlatokopky: Vravel krátko po rozpadnutí trojročného vzťahu svojmu kamarátovi. A vravel ako je finančne náročné byť vo vzťahu. Vravel ako jej na Vianoce kúpil strieborné náušnice, ako išli na výročie do reštaurácie a on tam nechal tridsať eur. A pritom on sám sa zvykol sťažovať nato, ako po Vianociach pribral, a že sa nemestí do tej mikiny ktorú mu „kočka“ kúpila na Vianoce. Používal parfém ktorý pekne voňal…ale nevedel ako sa volá…“to mi tá moja kúpila na narodeniny neviem“.

Dával „rady“ kamarátovi o tom, ako „žena ťa finančne zruinuje“…“ženy sú zlatokopky“. Obaja počas celého vzťahu bývali zvlášť so svojimi rodičmi a nemali žiadne výdavky na domácnosť. Jeden druhému kupovali darčeky… ale „ona je zlatokopka“.

V nákupnom centre sa nachádza zlatníctvo.Steny sú priehľadné…A vo vnútri spolu žena a muž v strednom veku. Okolo prechádzajú dvaja mladý muži a pozerajú sa smerom do klenotníctva. žena aj muž v zlatníctve vyzerajú štastne a ona mu ukazuje na nejaký šperk vo vítríne. „jáj zlatokopka“ utrúsi jeden z nich a druhý sa na tom zasmeje. čiže v „ich svete“ ak žene kúpi muž nejaký šperk..tak ona je Zlatokopka…

 

V autobuse ma poprosila tehotná žena či by som jej uvoľnil miesto. Povedal som jej že mala dať chlapovi ktorý má auto.

Vtip z internetu ktorý nie je vtipný. Mala dať chlapovi ktorý má auto…Ak by vystupovala z auta ktoré šoféruje muž, bola by zlatokopka. A čo ak jej partner to auto má, ale je v práci? A čo ak môže byť niekto skvelý muž aj ked auto nemá? čo ak niekto má auto, ale je mizerný človek ktorý by bol aj mizerným otcom? A mestskú dopravu využívajú aj milionári Roger Waters a Keanu Reeves.

 

zdroj obrázku: emefka.sk

Kúpim si také a také auto! na to baby letia!  A zároveň všetky ženy sú zlatokopky! 

bmw first owner meme|TikTok Search

Deň po(1983) a Vlákna (1984)

23.04.2024

Zvolila som si nie práve najštastnejšiu dobu na písanie o týchto dvoch filmoch. V Septembri minulého roka som mala pocit, ako keby cestujem v čase…Napísala som o tom..vyšlo to na tri riadky. V kinách premietajú nových krotiteľov duchov. Ale duch osemdesiatych rokov cítiť vo vzduchu aj mimo kina. Nie som dieťa éry studenej vojny a som staršia ako Kosovo, ale nie staršia [...]

Domáca strúhanka

21.04.2024

Milujem ten pocit, keď všetko to „Vysušené“ Pečivo nahádžem do mlynčeka a spácham z neho strúhanku. Nemyslím si, že je niečo na tomto procese náročné. Odporúčam pečivo skladovať v nejakej neuzatvorenej nádobe aby sa dobre „presušilo„ale aby naň nesadal prach prípadne nevliezli chrobáky. Napríklad v hlbokom plechu v rúre na pečenie-samozrejme iba [...]

Naozaj tomu veríte?

20.04.2024

Za každým jedným slovom ktoré som tu pred pár dňami napísala si stojím. A po pravde by som sa tomu viac nevenovala keby zase niečo. Zase niečo, čím žije Slovenský internet. Začína sa s bojkotom bagiet. Myslím si, že je namieste byť skeptický, či niekto, kto je doslova „chodiacou reklamou“ vyjadril podporu istému prezidentskému kandidátovi naozaj [...]

Sheffield

Britská polícia zadržala tínedžera, ktorý útočil v škole v Sheffielde

01.05.2024 21:49

Polícia uviedla, že chlapec útočil ostrým predmetom - predpokladá sa, že šlo o sklenený črep.

Tank / Gaza /

V Gaze je viac vojnového odpadu než na Ukrajine, tvrdí OSN

01.05.2024 21:31

Pre porovnanie, frontová línia na Ukrajine má dĺžku takmer tisíc kilometrov, Pásmo Gazy 40 kilometrov.

Gruzínsko / Tbilisi /

Gruzínska polícia počas protestov v Tbilisi zadržala desiatky osôb. V putách skončil aj líder opozície

01.05.2024 21:19

Na rozohnanie davu ľudí, ktorí sa zišli na zhromaždení proti prijatiu zákona o transparentnosti zahraničného vplyvu, použila gruzínska polícia slzotvorný plyn, vodné delá a obušky.

Zuzana Čaputová

Prezidentka Čaputová: Hlas Slovenska po vstupe do EÚ zosilnel

01.05.2024 20:46

Hlava štátu to uviedla pri príležitosti stredajšieho 20. výročia vstupu SR do EÚ.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 105
Celková čítanosť: 189225x
Priemerná čítanosť článkov: 1802x

Autor blogu

Odkazy