Založ si blog

zákonný neznamená pre mňa automaticky morálny a naopak.

Existujú činnosti ktoré legálne sú a ktoré legálne nie sú.A určuje ich zákon. Niekto zastáva stanovisko ku všetkému podľa toho, aký je zákon. (Nemám na mysli v tomto prípade zamestnancov justície.Myslím všeobecne ľudí).

 

To, že je niečo negálne pre mňa automaticky nezamená že je to morálne.A to, čo je nelegálne pre mňa automaticky neznamená amorálne. 

 

Uvediem príklad: Zlegalizovali by sa všetky drogy aj tie najtrvdšie. Domovy by ste s kľudným svedomím prišli s nákuponou taškou s obsahom: Pečivo,maslo,banány a heroín.

__

Bolo by to legálne ale aj tak by som predávanie drog považovala za amorálne.

zlegalizovalo by sa domáce násilie… stále by som považovala týranie svôjho partnera/partnerky za amorálne.

Je toho mnoho čo by som považovala po zlegalizovaní stále za amorálne a bolo by to na dlho.

___________

Nie je tomu tak dávno, Ešte v druhej polovici minulého storočia platili segregačné rasové zákony v USA…
Alebo v časoch prvého slovenského štátu bolo ilegálne ukrývanie židov alebo pomáhanie partizánom.
Nie je tomu tak dávno,čo na Slovensku po dlhom snažení sa prešiel zákon „Zviera nie je vec“. Bolo v poriadku  o zvierakách hovoriť ako o veciach a správať sa k nim tak.? Lebo zákon ich definoval ako veci?.
Nejaká vláda môže zaviesť diskriminačné zákony voči určitým skupinám obyvateľstva…vláda môže zaviesť reformy smerujúce k totalite..
„ale však je to legálne je to okay“.
________
Stretla som sa aj s tým, že niekto povedal že Slovenská legislatíva neobsahuje časť o práve na „hejtovanie politikov“. že niekto by nemal povedať „mám právo hejtovať niekoho za to, ked okradne štát, zneužíva svoju právomoc alebo vykoná hlúposť“.
V legislatíve sa naozaj o „práve na hejt“ nepíše avšak máme slobodu slova. Nepotrebujeme do ústavy pridať „právo na hejt“.
Mám právo vedieť prečo sa hrabeš v mojom šuplíku…
Mám právo vedieť kam chceš ísť na mojom aute ktoré ti požičiam
Ani toto legislatíva nespomína. A predsa má na to človek právo. Bez toho, aby bolo v legislatíve napísané: „Manžel má právo sa opýtať svojej manželky kam má v úmysle ísť na jeho aute“…  alebo nekonečné zákony…na všetko čo môže byť použité vo vete ktorá začína vetou „Ja mám právo…“  Viete si predstaviť zvlásť zbierku zákonov na toto?.
Existuje jedno právo ktoré máme my všetci a nemá ho žiadna krajina v legistatíve- Byť dobrým človekom.
možno ho vo svojej legislatíve nemá žiadny štát… Ale využiť a aplikovať ho môže každý z nás.

 

Kriticky o novej tvorbe Tima Burtona, stále však s láskou k jeho klasike

02.05.2024

V detstve som bola platonicky zamilovaná Burtonovho Willieho Wonku. Tim Burton dokázal majstrovsky zachytiť atmosféru Gotham city a Jack Nicholson bol perfektnou voľbou pre obsadenie do úlohy Jokera. Rovnako aj Danny De Vitto do úlohy Penguina. A oceňujem že sa pri Catwoman zameral na jej bolesť,vnútroné boje ale aj zraniteľnosť.A okrem Batmana, nádherného príbehu o [...]

Deň po(1983) a Vlákna (1984)

23.04.2024

Zvolila som si nie práve najštastnejšiu dobu na písanie o týchto dvoch filmoch. V Septembri minulého roka som mala pocit, ako keby cestujem v čase…Napísala som o tom..vyšlo to na tri riadky. V kinách premietajú nových krotiteľov duchov. Ale duch osemdesiatych rokov cítiť vo vzduchu aj mimo kina. Nie som dieťa éry studenej vojny a som staršia ako Kosovo, ale nie staršia [...]

Domáca strúhanka

21.04.2024

Milujem ten pocit, keď všetko to „Vysušené“ Pečivo nahádžem do mlynčeka a spácham z neho strúhanku. Nemyslím si, že je niečo na tomto procese náročné. Odporúčam pečivo skladovať v nejakej neuzatvorenej nádobe aby sa dobre „presušilo„ale aby naň nesadal prach prípadne nevliezli chrobáky. Napríklad v hlbokom plechu v rúre na pečenie-samozrejme iba [...]

Gabriel Attal / Pcheng Li-jüan / Si Ťin-pching /

Odmena za Taiwan? Si pricestoval na štátnu návštevu Francúzska. Stretne sa s Macronom, budú rokovať aj o Ukrajine

05.05.2024 21:45

To, že si čínsky prezident vybral pre svoju návštevu Francúzsko potvrdzuje postavenie Macrona ako mocenského hráča EÚ.

ťava

V zoo sa narodilo mláďa samičky ťavy dvojhrbej

05.05.2024 21:21

Gravidita ťavy dvojhrbej trvá približne rok a rodí sa väčšinou jedno mláďa.

európsky parlament, peter pellegrini, europarlament

Od EÚ sa izolovať nechceme. Čo teda od nej chceme?

05.05.2024 20:23

Nechceme, aby Slovensko bolo opäť čiernou dierou v srdci Európy. Chýba nám však vízia a stratégia našej hry v EÚ. Čo teda chceme a čo nie? Zapojte sa do novej DEMDIS diskusie!

Rómske deti / Rómovia / Róm /

Prieskum: Žiaci z marginalizovaných rómskych komunít by sa podľa 60 % Slovákov mali vzdelávať oddelene

05.05.2024 20:02

Prieskum CEEV Živica a Teach bol uskutočnený v spolupráci s prieskumnou agentúrou Focus vo februári 2024 na vzorke 1025 respondentov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 106
Celková čítanosť: 190321x
Priemerná čítanosť článkov: 1795x

Autor blogu

Odkazy