Založ si blog

Prečo dobrovoľne nosím k priezvisku príponu „ová“ ?

Moje priezvisko nie je Slovenské. Často krát sa mi prihodilo, že som ho musela hláskovať alebo ho niekto zle prečítal. Dokonca som sa stretla aj s výsmechom. V „pôvodnom znení ženy s mojím priezviskom príponu „ovánenosia.  Ja ju nosím dobrovoľne a s hrdosťou. Nemám pocit že by to moje priezvisko hanobilo. A aj vďaka prípone „ovása cítim žensky. Ktokoľvek na svete kdekoľvek uvidí môj podpis bude vedieť, že som žena.

Kriticky o novej tvorbe Tima Burtona, stále však s láskou k jeho klasike

02.05.2024

V detstve som bola platonicky zamilovaná Burtonovho Willieho Wonku. Tim Burton dokázal majstrovsky zachytiť atmosféru Gotham city a Jack Nicholson bol perfektnou voľbou pre obsadenie do úlohy Jokera. Rovnako aj Danny De Vitto do úlohy Penguina. A oceňujem že sa pri Catwoman zameral na jej bolesť,vnútroné boje ale aj zraniteľnosť.A okrem Batmana, nádherného príbehu o [...]

Deň po(1983) a Vlákna (1984)

23.04.2024

Zvolila som si nie práve najštastnejšiu dobu na písanie o týchto dvoch filmoch. V Septembri minulého roka som mala pocit, ako keby cestujem v čase…Napísala som o tom..vyšlo to na tri riadky. V kinách premietajú nových krotiteľov duchov. Ale duch osemdesiatych rokov cítiť vo vzduchu aj mimo kina. Nie som dieťa éry studenej vojny a som staršia ako Kosovo, ale nie staršia [...]

Domáca strúhanka

21.04.2024

Milujem ten pocit, keď všetko to „Vysušené“ Pečivo nahádžem do mlynčeka a spácham z neho strúhanku. Nemyslím si, že je niečo na tomto procese náročné. Odporúčam pečivo skladovať v nejakej neuzatvorenej nádobe aby sa dobre „presušilo„ale aby naň nesadal prach prípadne nevliezli chrobáky. Napríklad v hlbokom plechu v rúre na pečenie-samozrejme iba [...]

Peter Pellegrini

Pellegrini: Stojíme pred zásadnou výzvou zabezpečiť mier na Ukrajine i v Európe

08.05.2024 18:54

Európski politici vrátane tých slovenských stoja pred zásadnou výzvou, a to zabezpečiť mier na Ukrajine a tým aj v Európe, uviedol Pellegrini.

Zelenskyj

Prelamuje Zelenskyj ľady? Orbána pozval na mierový summit

08.05.2024 18:30

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj sa telefonicky porozprával s maďarským premiérom Viktorom Orbánom.

izrael

3 500 bômb bolo na ceste. USA stopli dodávky munície pre Izrael

08.05.2024 18:21

Spojené štáty žiadajú ochranu civilistov v Rafahu.

SR polícia NAKA Kuciak vražda podozrivý zatknutie NRX

Škole sa vyhrážal bombou. NAKA zadržala 14-ročného mladíka

08.05.2024 17:07

Policajti odosielateľa e-mailu vypátrali a zadržali do 24 hodín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 106
Celková čítanosť: 190744x
Priemerná čítanosť článkov: 1799x

Autor blogu

Odkazy