Založ si blog

Z tvorenia-Marcus Aurelius

Môj najobľúbenejší rímsky cisár a jedna z najobľúbenejších historických osobností. Vedeli ste že prvú kapitol jednej z mojich najobľúbenejších napísal  písal kdesi   v v oblasti povodí Hrona, Kniha sa volá „Myšlienky k sebe samému“. Rada by som vypísala tie najúžasnejšie Aureliove myšlienky, avšak je ich mnoho. Rozhodne knihu oodporúčam a zároveň varujem pred tým, že človek si ju určite prečíta znova a znova…a bude bu považovať stále za rovnaké skvelú, ale bude mu clivo, lebo nezažije rovnaký pocit, ako, keď si ju prečítal prvý krát.

Toľko k extrémne stručnému úvodu.

Pobobizeň Aurelia som si chcela zhmoniť už dávnejšie. Pred dvoma rokmi som v tvoreníí opäť začala experiemntovať.

1.)Tvortiť som začala 26.Apríla 2023

Na prázdne maliarske plátno som si predčrtla Aureliovú tvár (áno štylizovanú).
a následne som pomocou taviacej pištole začala na obrysy prechádzať špičkou taviacej pištole. Po zaschnutí som ešte detaily upravila pomocou papierového pilníka na nechty a manikúrových nožničiek.

 

 2.)S čiernym akrylom som začala s „vyfarbovaním“.Okrem plátna som zararbovala aj miesta ktoré tvoria línie tváre

3.) Napokon po uschnutí, som na línie začala nanášať zlatú farbu.

 

Finálny výsledok:

 

Deň po(1983) a Vlákna (1984)

23.04.2024

Zvolila som si nie práve najštastnejšiu dobu na písanie o týchto dvoch filmoch. V Septembri minulého roka som mala pocit, ako keby cestujem v čase…Napísala som o tom..vyšlo to na tri riadky. V kinách premietajú nových krotiteľov duchov. Ale duch osemdesiatych rokov cítiť vo vzduchu aj mimo kina. Nie som dieťa éry studenej vojny a som staršia ako Kosovo, ale nie staršia [...]

Domáca strúhanka

21.04.2024

Milujem ten pocit, keď všetko to „Vysušené“ Pečivo nahádžem do mlynčeka a spácham z neho strúhanku. Nemyslím si, že je niečo na tomto procese náročné. Odporúčam pečivo skladovať v nejakej neuzatvorenej nádobe aby sa dobre „presušilo„ale aby naň nesadal prach prípadne nevliezli chrobáky. Napríklad v hlbokom plechu v rúre na pečenie-samozrejme iba [...]

Naozaj tomu veríte?

20.04.2024

Za každým jedným slovom ktoré som tu pred pár dňami napísala si stojím. A po pravde by som sa tomu viac nevenovala keby zase niečo. Zase niečo, čím žije Slovenský internet. Začína sa s bojkotom bagiet. Myslím si, že je namieste byť skeptický, či niekto, kto je doslova „chodiacou reklamou“ vyjadril podporu istému prezidentskému kandidátovi naozaj [...]

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

Dolinková chce predstaviť projekt nemocnice v Bratislave po schválení vládou, KDH chce ministerku odvolávať

26.04.2024 16:34, aktualizované: 18:05

Namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

Medvedica s mladými v uliciach Žiaru, zvýšte opatrnosť. Na miesto smeruje zásahový tím

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 105
Celková čítanosť: 188249x
Priemerná čítanosť článkov: 1793x

Autor blogu

Odkazy