Založ si blog

Spomienka na časy predpandemické-posledný film, na ktorom som pred vypuknutím pandémie bola v kine-Národní trída

Kto z nás tušil, že s vstupom do novej dekády dvadsiateho prvého storočia nás bude čakať toľko udalostí. Stalo sa…deje sa. A to ubehli ešte len dva necelé roky.

 

Ten čas tak nekompromisne ubieha. A „selfíčko“ z vlaku s respirátorom sa už bude čochvíľa považovať za „starú fotku“. Vždy som rada navštevovala kino. A dnes sa rozpíšem o filme, ktorý som v kine videla posledný pred vypuknutím celosvetovej pandémie Covid-19.

 

Národní třída

Rozhodne jeden z najlepších filmov ktoré v českej republike vznikli. žiaľ, nedocenený.
Začala by som tým, že výber hercov bol skvelý.

Hlavná postava ktorého prezývajú „Van Dame“ má vzhľadom daľeko od stereotypného zobrazovania „Sigma male“ v kinematografií. -Je to obyčajný chlap. Rovnako ako aj „Lucka“-pracovitá žena.

Mrzí ma že sa ich vzťah nenaplnil. Mal ju úprimne rád a dal by jej aj posledné (scéna s bankomatom).
Alebo fakt, že svojmu bratovi odcudzil to drahé auto len aby pomohol Lucke. Celé roky mu ho odcudziť mohol, aby zlepšil svoju životnú situáciu. Avšak nikdy tak neučinil.
Hlavná postava bol romantik…a nekorektný dobrák…rozhodne alturista.
Dokonale to bolo zobrazené v scénach, kde „Psycha“ Viedol k športu,dochvíľnosti,zodpovednosti, odrádzal ho od užívania drog a dokonca viedol k tomu, aby ženy nevnímal, len ako sexuálne objekty. „Van Damové“ monológy boli silné…Rovnako ako aj spomienky na detstvo a otca. A scéna, kde sa dozvedáme prečo má na aute tú „bouli“ ma dojala.
Rada by som vedela koľko krát počas filmu zaznela fráza „Vole“. Trúfam si odhadnúť že to bude trojciferné číslo.
Možno to niekto už spočítal…
A ako Lucka sama povedala :“Všichni mali h*vno“. A predsa sa dokázali úprimne tešiť zo svojich životov či spojiť pre dobrú vec.
Vo filme som videla aj trefnú kritiku systému v ktorom žijeme.
Jeden jednoduchý muž mal toľko odvahy, že sa dokázal postaviť developerovi.
A za pozornosť rozhodne stojí aj Van Damov monológ o tom, „Jak ti cpou“.
Či scéna na recepecií, kde sa k hlavnej postave prehnane sebavedomá slečna, ktorá sa pravdepodobne k svojej práci dostala protečne správa pohŕdavo, hoci on sa k nej správal slušne a úctivo.
Alebo ten „Fotogenický“ Starosta, ktorý chcel s ním chcel vyfotografovať iba, preto, aby v očiach verejnosti vyzeral ako „Ten dobrý“.
_____________________________
A aký film ste v kine videli vy, pred vypuknutím celosvetovej pandémie v kine vy?

Deň po(1983) a Vlákna (1984)

23.04.2024

Zvolila som si nie práve najštastnejšiu dobu na písanie o týchto dvoch filmoch. V Septembri minulého roka som mala pocit, ako keby cestujem v čase…Napísala som o tom..vyšlo to na tri riadky. V kinách premietajú nových krotiteľov duchov. Ale duch osemdesiatych rokov cítiť vo vzduchu aj mimo kina. Nie som dieťa éry studenej vojny a som staršia ako Kosovo, ale nie staršia [...]

Domáca strúhanka

21.04.2024

Milujem ten pocit, keď všetko to „Vysušené“ Pečivo nahádžem do mlynčeka a spácham z neho strúhanku. Nemyslím si, že je niečo na tomto procese náročné. Odporúčam pečivo skladovať v nejakej neuzatvorenej nádobe aby sa dobre „presušilo„ale aby naň nesadal prach prípadne nevliezli chrobáky. Napríklad v hlbokom plechu v rúre na pečenie-samozrejme iba [...]

Naozaj tomu veríte?

20.04.2024

Za každým jedným slovom ktoré som tu pred pár dňami napísala si stojím. A po pravde by som sa tomu viac nevenovala keby zase niečo. Zase niečo, čím žije Slovenský internet. Začína sa s bojkotom bagiet. Myslím si, že je namieste byť skeptický, či niekto, kto je doslova „chodiacou reklamou“ vyjadril podporu istému prezidentskému kandidátovi naozaj [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 105
Celková čítanosť: 187994x
Priemerná čítanosť článkov: 1790x

Autor blogu

Odkazy