86% mladých ľudí sa v prieskume vyjadrilo, že chcú uverejňovať obsah sociálnych médií za peniaze
Považujem za mimoriadne trefné, že medzi súvislácimi článkami sa nachádza aj článok o „Manipulátoroch“.
_________________
Pamätám si na Americký film „Jonesovci“ V hlavnej úlohe s Demi Moore a Davidom Duchovnym. A som prekvapená, že tento film je žiaľ tak nedocenený.
Pamätám si, ako som tento film videla ako mladšia…
Pripomínal fakt, že v tom čase nebol vplyv sociálnych sietí taký rozšírený. A pojem „infuencer“ neexistoval.
Neskôr sa samozrejme podelím o moje dojmy, ktoré som po vzhliadnutí filmu mala, ale dovoľte mi vás zatiaľ stručne oboznámiť s obsahom filmu.
Do „Dobrej štvrte“ Sa prisťahuje rodina Jonesovcov. Rodičia Kate a Steve a ich dve deti(Jenn a Mick)vo veku stredoškolákov. Nepotrvá to dlho a rodina rýchlo zapadne. Spriatelia sa s každým v susedstve.
„Každí chce byť ako Jonesovci“. Hoci nikto netuší odkiaľ na svoj životný štýl „berú peniaze“. Každý chce telefón aký má Kate či rovnakú teplákovú súpravu akú má Kate. Každý sa chce obliekať ako jej manžel…A platí to aj o rovesníkoch ich detí.
V skutočnosti Kate a Steve sú dvaja cudzí ľudia(skôr kolegovia) spiaci každý v inej izbe. Ich dokonalé manželstvo nie je ani manželstvom, (ani úradne). A ich deti nie sú ich deťmi dokonca medzi Jenn a Mickom neexistuje, ani žiadny príbuzenský vzťah.
Sú to zamestnanci marketingovej firmy. Ktorých náplňou práce je sa v každom novom meste spriateliť sa so susedmi a vyvolať v nich potrebu si kúpiť všetky tie veci…
_______
Porady každý mesiac o tom, kto z „Rodiny“ Má najlepšie čísla predaja daného produktu. Aký má jeho image vysoký vplyv na predajnosť daného produktu…
Samozrejme nikto z „Rodiny“ Jonesovcov si nemusí robiť starosti z toho, Odkiaľ na všetky tie veci zoberú finančné prostriedky. Všetky tie veci dostávajú zadarmo priamo od Firiem. Avšak ich „Sledovatelia“ Áno.
Pozor, teraz začínam so spoilerovaním…
Sused Larry nestíha „Držať s Jonesovcami krok“. Jeho príjmy sú „Nedostatočné“. A, aby krok stíhal, dokonca sa aj zadlží. Aj napriek tomu, že narozdiel od Stevea má doma milujúcu a hlavne skutočnú manželku, upadá do depresií a napokon spácha samovraždu.
________________________________________
A teraz k mojím dojmom po vzhliadnutí filmu: Ako som spomínala v čase keď som tento film videla neboli sociálne siete tak populárne a pojem infuelncer neexistoval.
Moje slová zneli: „To fakt by niekto chcel takto žiť“? Niekto by „proste“ Mesiace alebo dlhé roky premárnil tým, že by cestoval z mesta do mesta a s cudzími ľuďmi sa hral na šťastnú rodinu.? Ako dokáže niekoho urobiť šťastným len to, že ho ľudia majú radi len, preto, že má také a také veci…A vlastne venovať sa 24.hodín 7.dní v týždni len a len reklame?.
_____________
V tom čase som tento film vnímala ako kritiku konzumnej spoločnosti a mámonu. Avšak o pár rokov neskôr, keď nastal boom „infunecerov“ Som si spomenula práve na tento film. Častokrát, keď na mňa „Vysokčí“ Nejaká správa, ako napríklad: Tatiana Žideková ukázala obývačku: WAU, to je doslova pastva pre oči!
netuším o koho sa jedná. A príde mi patetické v akom stave sa naša spoločnosť nachádza. Pozornosť médií či priam niekedy titulky novín si niekto vyslúži za niečo takéto…
____________
A áno, priznávam, že o „Profesií“ Influencer/KA nemám vysokú mienku. Nie sú to v mojich očiach profesie, ktoré by svojou činnosťou prispievali k niečomu v spoločnosti. Okrem fotiek či videií zo svojho súkromia neprodukujú nič. Žiadne umenie, šport…Och áno… V poslednej dobe sa oháňajú tým, že „Oni sú motivačnými rečníkmi“. Sem tam medzi svojimi príspevkami utrúsia nejakú tú abstraktnú vetu o „hejteroch“ A, ako každý kto vás kritizuje len závidí…(Isteže aj kritika za to, že niekto jazdí v protismere je len hejt a závisť :D“.
Motivovanie predvádzania svojho bohatstva, ktoré dotyčný/dotyčná nadobudol len vďaka peniazom svojich followerov…Pohŕdanie ľuďmi, ktorí chodia denne do práce…Označovaním ich za hlupákov…
Nezabúdajte na fakt, že všetky tie „Super“ Vecičky Influenceri dostávajú zadarmo od firiem. Dostanú zaplatené za príspevok, v ktorom ich propagujú a samozrejme aj nejaké tie percentá z predaja.
A za zmienku rozhodne stojí aj fakt že kolagén nemá vlastnosti ktoré by rozpúštali tuky a dokonca ani laxatívne účinky.
Celá debata | RSS tejto debaty