Založ si blog

Otvorený list neznámej slečne z videa a aj všetkým čo s ňou zdieľajú jej názor

Nemyslím si, ale viem že nie som jediná kto sa dennodenne stretáva s názormi, s ktorými nesúhlasí…A ak by som mala každý jeden deň reagovať, stálo by ma to nielen veľa času, ale odmietam im venovať moju pozornosť. Slečna z videa s názvom Ste za zákaz umelých potratov?, ktoré na Youtube.com zverejnil kanál projektu Názor ľudu dňa 6.2 2020 (názor slečny na ktorú reagujem sa objaví v minutáži 1:16) ma mimoriadne zaskočil a priznávam že aj rozčúlil.

 

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=4F3j5Uz4hgw&t=99s nolink]

 

,,Som práveže za povinné potraty a to keď nastane nejaké riziko v tehotenstve a môže sa dieťa narodiť nie veľmi zdravé alebo je tam nejaká šanca že bude choré, tak určite by som dala povinné potraty, aj keď by mi to asi neprešlo, ale nie je to sranda vychovávať postihnuté dieťa aby bolo celý život od niekoho odkázané.“

 

 

Ako prvé dávam na známosť, že v tomto článku sa nebudem venovať Anne Záborskej (podotknem iba toľko, že som za ňu hlasovala v ankete homofób roka), a ani žiadnemu konzervatívcovi v súčasnej vládnej garnitúre, ktorý v parlamente otvoril nejednu kontroverznú otázku, ktorá rozdeľuje národ, ktorý už aj bez toho postráca súdržnosť. A dovolím si apelovať aj na diskutujúcich pod článkom aby diskusia neskĺzla k debate práve od obsahu článku cez Annu Záborskú, cez protesty proti-pandemickým opatreniam, až tomu kto koho volil a pod.

 

Milá neznáma slečna z videa, …som mimoriadne šokovaná z obsahu Vašich slov ktoré, ste vypustili z úst s spomínanom videu. V prvom rade by som Vám rada odporučila aby ste popracovala na svojej neverbálnej komunikácií, a odporučila by som aj rozšírenie slovnej zásoby v tomto Vám veľmi môžu byť nápomocné a efektívne aktivity ako čítanie kníh alebo riešenie osem smeroviek či krížoviek. Zároveň však beriem do úvahy, že ste mali trému alebo ste sa vopred nepripravili na natáčanie nie, nemám predsudky voči niekomu komu robí problém vystupovať niekde bez prípravy. Ja predsudky voči ľudom čo nedisponujú schopnosťami aké mám ja nepohŕdam a ani jeho hodnotu neurčujem podľa toho či je stopercentne zdravý. Mne osobne úcta k starším a empatia so slabšími neboli nikdy cudzie.

 

Povinné potraty? Uvedomujete si že toto nie je Pro-choice?, že toto nie je My body-my choice, my body my rules?

Prinútiť či zakázať žene podstúpenie interrupcie je porušením práva ženy rozhodnúť o jej tele. Áno! Aj prinútenie, nie len zakázanie! Ja osobne si dovolím Váš názor označiť za zvrátený. Vyplýva z neho že človek zo zdravotným postihnutím by nemal vôbec existovať. A s podobnou ideológiou, ktorá žiaľ prerástla do praxe už ľudstvo skúsenosti má. A nie je tomu tak dávno, konkrétne v nacistickom Nemecku  náuka o ,,rasovej hygiene“(Rassenhygiene) vyhlásenie Ríšskeho ministerstva vnútra z 18.augusta 1939, ktoré nariadilo, aby všetky pôrodné asistentky a lekári podchytili všetky prípady genetických a dedičných ochorení, a aj prípady novorodencov s telesnou anomáliou následne lekársky tím rozhodoval o tom, či jedinec bude žiť. Začali vznikať centrá pre detskú eutanáziu. V októbri 1939 sa začali liečebne na ústavy prerábať na likvidačné centrá, kde masovo nacisti začali so zabíjaním ľudí (plynové komory, injekcie s eutanáziou po usmrtení boli ich telá spálené na popol) s epilepsiou, ochoreniami nervového systému či s duševným ochorením. Týkalo sa to aj senilných jedincov (nacisti ich považovali za príťaž lebo neboli produktívny)

 

S tým, že nie je jednoduché starať sa o chorého človeka čiastočne súhlasím. Predstavte si, že pre človeka, ktorý sa o toho druhého stará, nie je pre neho automaticky príťažou, hovorí sa tomu láska či už tá partnerská, rodičovská, súrodenecká alebo, ku ktorémukoľvek rodinnému príslušníkovi. Zo srdca Vám prajem, aby ste raz pochopili ako dokáže človeka urobiť šťastným to, že dokáže spríjemniť život svojmu blížnemu. Moja úcta a obdiv patrí k rodičom, ktorí sa o svoje choré deti s láskou starajú či už sa narodili s hendikepom, alebo k nemu prišli neskôr. A keby ste videli ako sa tie bytosti dokážu tiež tešiť zo života. Dokonca americká firma ktorá vyrába hračky-aj bábiky Barbie prišla na trh s bábikou ktorá je víťazkou paraolympiády už v roku 1997 v troch rôznych prevedeniach. Mne osobne sa tento koncept mimoriadne páči lebo deťom nevsugerúvala skreslený pohľad na svet na svet, v ktorom len stopercentne fyzicky zdraví ľudia dokážu byť úspešní, šťastní a obľúbení. A o tom, koľko detí teší podobnosť so svojou obľúbenou hračkou, hoci ide len o rovnakú farbu šiat.

 

Milá slečna, uvedomujete si, že nikto z nás nemôže s istotou povedať, že vie aký bude jeho zdravotný stav o mesiac, o rok….? Neprajem Vám nič zlé, ale život je veľmi nepredvídateľný. Každý človek túži po tom, aby jeho blízky boli zdraví, ale keď to už život zariadi inak, nič to nemení na tom, ako veľmi ho majú radi.

Pre vás je nepredstaviteľne starať sa o chorú blízku osobu, a ani si nepripúšťate fakt, že život je naozaj nepredvídateľný a zrejme si aj odmietate pripustiť fakt, že jedného dňa budeme seniormi všetci, a pravdepodobne  nebudeme zvládať všetko sami. Vplyvom svetovej pandémie COVID-19 sa začala robiť osveta o ochrane seniorov a ich pomoci. A snáď nie som naivná, keď dúfam, že aj po pandémií bude pomáhanie a ochrana tejto skupiny prioritou všetkých. Hoci sa už dlhé roky stretávame s názorom, že by pri volebnom práve mal existovať vekový strop…

 

Diskusia o tom, že človek odkázaný na toho druhého by nemal existovať  by rozhodne nemal mať miesto v civilizovanej a demokratickej spoločnosti a pevne dúfam, že sa nedočkáme toho, že sa raz bude preberať aj v parlamente.

Ku dňu narcisov

18.04.2024

Nepáčia sa mi všetky tie „vyškerené selfíčka“ politikov a „influencerov„. Myslím si, že k vykonaniu akéhokoľvek dobrého skutku má človeka motivovať pomoc druhému a nie budovanie si vlastného „imidžu„.Ale tento rok som si aj ja vyfotila „svôj narcis“. Skupinka dobrovoľníkov prechádzala okolo a ja som „ich odchytila“. [...]

Zaregistrovala som sa s novou emailovou adresou na tiktoku uviedla som, že som osemnásťročná žena. Toto je obsah, ktorý mi tik tok algoritmus začal zobrazovať

15.04.2024

S myšlienkou, že tento experiment vykonám, som sa pohrávala už dávnejšie. Spomenula som to Tu. Vytvorila som si úplne novú emailovú adresu. Zvolila som si fiktívne meno a priezvisko. Inšpirovala som sa Slovenskou ľudovou pesničkou „Anička,dušička,kde si bola“. Pri registrácií novej emailovej adredy som dátum narodenia uviedla 15.Júla 2006. A rovnako aj pri [...]

Boris Filan to vystihol perfektne a úžasne to predniesol Ján Lazorík

11.04.2024

Ak by za verejné vyjadrenie podpory prezidentského kandidáta alebo, čo i len vyjadrenie podpory kandidáta na starostu obce, ktorá má 900 obyvateľov vyhodili nejakú tetušku, ktorá pracuje na pošte alebo v potravinách a akokoľvek by som jej favorita nepovažovala za skvelého vadilo by mi to. A teraz by som písala o tom, že ak sa stotožnujete s obsahom petície tak vás prosím o [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 101
Celková čítanosť: 183088x
Priemerná čítanosť článkov: 1813x

Autor blogu

Odkazy