Seriál Monster druhá séria-Príbeh Lyela a Erica Menednezovcov-po tomto Ryan Murphy u mňa skončil

Písala som o tom, že som fanúšičkou tvorby Ryana Murphyho. Osobitne som sa venovala každému jeho projektu a stále považujem jeho diela za výnimočné. Avšak, čo sa týka druhej série seriálu „Monster“, mám k nej viacero výhrad.Avšak, predtým ako ich jednotlivo rozanalyzujem chcem sa zamerať aj na to, čo na tejto sérií považujem za skvelé. Skvelá hudba – či už sú to inštrumentálne skladby vytvorené pre túto sériu, alebo piesne rôznych interpretov, ktoré v nej zazneli. Cooper Koch a Nicholas Chavez sú obaja veľmi talentovaní herci a som presvedčená, že minimálne jeden z nich v blízkej budúcnosti získa  Oscara za najlepší mužský herecký výkon v hlavnej alebo vedľajšej úlohe. A okrem toho, sú to aj pekní muži. A rovnako chválim aj herecký výkon Oscarového Javiera Bardema v úlohe Otca Erica a Lylea-Josého Menendéza. Rovnako aj v sérií-Dahmer, sú scény ktoré, sú detailne spracované a v niektorých momentoch až desivo podobné so skutočným záznamom z pojednávania ktoré sa vysielalo v  tom čase v priamom presnose v USA.

Monsters: The Lyle and Erik Menendez Story and the sins of the sons

_________

Ale teraz už k mojich výhradám: Ako prvé, ma mohlo už len z „titulky“ k seriálu že niečo nebude v poriadku.

Monsters: The Lyle and Erik Menendez Story - Netflix Series - Where To Watch

Priznávam, že ťažko by som hercov na fotografií spoznala nebyť nápisu s názvom seriálu. Obaja majú odhalené horné časti tiel. A dotýkajú sa. Chladné farby…zlovestné pohľady a ich tváre sú akési prepadnuté… Ako keby dve „smrťky“. A dotýkajú sa…Ak by mi niekto túto fotografiu ukázal s tým, že ide o „titulku“ k seriálu… tak si pomyslím že je to nejaký thrlier v ktorej súčasťou zápletky je aj romantický vzťah medzi dvoma mužmi. V žiadnom prípade by ma nenapadlo že sa jedná o súrodencov.

Pri „titulke“ k predošlej sérií-Príbehu Jeffreyho Dahmera O sérií som písala tu

Monster: The Jeffrey Dahmer Story' is Netflix's biggest hit since 'Stranger Things 4', with 196.2M views | Fox Business

Fotografia pôsobí ako klasický portrét na titulke magazínu. Alebo ako titulka k dokumentu o nejakom hudobníkovi ktorý sa rozhodol poskytnúť obsiahli rozhovor k jeho jubileu na hudobnej scéne. A dokonca ani tie žlté kontaktné šošovky ktoré má na sebe nasadené Evan Peters nepôsobia tak desivo ako v seriály. Farby sú ladené do teplých tonov.

____________

Seriál som si pozrela za jeden deň-pár hodín. Jednotlivé epizódy som jednu za druhou pozerala s menšími prestávkami. Lebo…niektoré pasáže…ma rozplakali. A svojím spôsobom je znepokojivé prečo si Murphy dal na ich explicitnom vyobrazení/rozprávaní tak záležať. 

Objektifikácia a sexualizovanie hlavných postáv.

Je to podľa skutočných udalostí a nie sú zmenené mená postáv či miesta. Tomuto prípadu  „true crime“ dokumentaristi nevenovali toľko pozornosti ako napríklad zločinom a životmi  Teda Bundyho,Johna Gacyho alebo Jeffreyho Dahmera. A z jedného podcastu som sa nie tak dávno dozvedela že na súdnom pojednávaní sa ako dôkazy toho, že José svojich synov sexuálne zneužíval boli predložené dôkazy v podobe fotografií ktoré José vyfotovil. Fotografie, na ktorých sú každý zo synov zvlásť, a majú tam 7 rokov a sú vyhotovené v sprche. Fotografie na ktorých sú zachytené ich genitálie…a záber sa zameriava na časť od pása dolu…Tie fotografie vznikli za zámerom zachytiť práve toto. Vysielalo sa to v priamom prenose…

____

Scény v ktorých sú Nicholas a Cooper bez trička, hoci v danej scéne ho mohli mať. Nie, týmto nemyslím scény v ktorých na nafukovačke ležia v bazéne.. Ale vyslovene „nasilu“ zakomponované odhalené telá, štýl sedenia so zameraním na isté partie..atd…

Dokonca seriál pracuje aj s vyobrazením klebety ktorú niekto začal šíriť o tom, že medzi bratmi bol incestný vzťah a to bolo dôvodom, prečo zabili svojich rodičov.

Monsters: the Lyle and Erik Menendez Story': the True Story's Fact Vs. Fiction - Business Insider

Alebo klebety o tom, že Eric musím to napísať explicitne „si ho necháva fajčiť v base od istého väzňa“ je tu tiež dosť explicitne vyobrazená. A rovnako aj spoluväzni vo väzení chodia bez tričiek, majú vyčesané vlasy, tehličky na bruchu…atd…seriál sa až  priveľmi zameriava na zobrazovanie mužských tiel.

_____

Fotografie genitálií Erica a Lylea vyhotovené ich otcom boli predkladané na súde ako dôkazy,pozerali sa na to ľudia v televízií…ich otec ich zneužil… Bolo im ublížené a mnohí si uťahovali z momentov počas ktorých v súdnej sieni plakali a popisovali ako im bolo ublížené.

John Malkovich a  Rob Schneider si v jednom spote Saturday night live uťahovali a parodovali fragmenty súdneho pojednávania výpovedí a plaču bratov.

__________

A potom po nejakej dobe sa Ryan Murphy rozhodne natočiť seriál z ktorého si urobí 9 dielov „plejády mužských tiel“. Seriál nám ponúka viacero uhlov toho, ako sa mohla vražda odohrať, a aj viacero uhlov toho, ako to mohlo v rodine Menendézovcov byť. A ako samotný Ryan Murphy povedal: „Každý nech si vytvorí názor sám“. Eric a Lyle žijú…a stále sú vo väzení. Seriál si pozreli, a označili ho za lži. Ryan ich vôbec nekontaktoval…a nič s nimi neprebral. Seriál je momentálne druhým najsledovanejším na Netflixe takže aj parádne zarobí…. Ryan Murphy naservíroval príbeh, a vynechal z neho dvoch hlavných aktérov. Naservíroval plejádu mužských tiel a aby si divák odpovedal na otázku: „Kto boli monštrá“? Erik a Lyle alebo ich rodičia José a Kitty?.  Pričom on sám je tiež jedno z monštier. A po vzliadnutí sérií sa pýtam: „Zaujímal si sa Murphy o tento prípad ak by sa nejednalo o dvoch vtedy tom čase mladých mužov, homosexuálne incestné sexuálne zneužívanie a rôzne klebety ktoré som spomínala už vyššie.

 

Ryan Murphy touto sériou u mňa skončil. Je to monštrum a coomer.

 

 

 

 

 

 

 

 

medveď vs muž v lese

14.10.2024

Tieto riadky nijako nesúvisia so situáciou výskytu medveďov na Slovensku. A ani s politickou situáciou na Slovensku. Uvedomujem si, že som si nezvolila práve najvhodnejšiu situáciu na to, aby som napísala niečo s takýmto nadpisom. Ale chcela som o tom písať už pred pár mesiacmi. Ak by som znova čakala, prišlo by zase niečo podobné a ja by som opäť premárnila príležitosť. [...]

Moja prvá vyrobená „altoids wallet“

14.10.2024

Výrobou tohto milého funčného,praktického a estetického doplnku som sa inšpirovala z fotografií na Pintereste. Cukríky Altoids nie sú bežne Slovensku dostupné a na výrobu postačí akákoľvek malá plechenná otváracia krabička. Podarilo sa mi v Kauflande „natrafiť“ na Mentolky značky „Barkleys“ za 1,65€. Trvalo mi dva týždne kým som ich [...]

Ako je to s piesňou „Somebody watching me“?

10.10.2024

V posledných dňoch sa na povrch dostávajú rôzne šokujúce odhalenia v súvislosti s obvineniami proti Seanovi Combsovi (Používajúceho pseudonymy Puff daddy alebo P.Diddy). Informácie , na ktoré možnoje nájsť odkazy v rôznych skladbách, rôznych interprétov ktoré vyšli už dávnejšie. Okolo kauzy začali vznikať aj rôzne teorie v súvislosti s úmrtím Michaela Jacksona v [...]

Joe Biden

Do Berlína pricestoval prezident USA Joe Biden, stretne sa so Scholzom

17.10.2024 22:43

Piatkové stretnutie so Scholzom bude prvou bilaterálnou návštevou Bidena v Nemecku od začiatku jeho funkčného obdobia.

Belgicko, Zelenskyj, Fico, summit

Zelenskyj Ficovi: Podporujte Kyjev, lebo Putin sa na Ukrajine nezastaví

17.10.2024 19:41

Bolo to prvé stretnutie slovenského premiéra Roberta Fica s ukrajinským prezidentom Volodymyrom Zelenským od začiatku veľkej ruskej invázie vo februári 2022.

Jaroslav Haščák

Európsky súd pre ľudské práva zamietol Haščákovu sťažnosť v súvislosti so zásahom v sídle Penty

17.10.2024 17:57

K zásahu ozbrojených policajtov došlo 1. decembra 2020 v bratislavskom Digital Parku.

Mestský úrad Michalovce.

Napojení na sektu? Poslankyňa hovorí, že AllatRa prenikla aj na úrad v Michalovciach a na jarmoku mala stánok

17.10.2024 17:51

Sekta môže mať na Slovensku odhadom tisícky priaznivcov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 147
Celková čítanosť: 264402x
Priemerná čítanosť článkov: 1799x

Autor blogu

Odkazy