Založ si blog

O životnej úrovni v Chorvátsku

Nie je nič neobyvklé sa stretnúť s týmto javom. Kdejaký „influenceria decká z bohatých rodín z amerických univerzít vycestujú, alebo si pozrú pár videií s architektúrou a čudujú sa, že prečo obyvateľia daného štátu za prácou a životom vycestujú do inej krajiny. Narazila som na toto video, ktoré je reakciou na „studnicu múdrosti“ Ktorá nemá poňatia o problémoch a životnej úrovni v danej krajine. „Influencerovi“ to stručne a jasne vysvetlil niekto, koho sa to týka.

 

Keď chorváti vravia že chcú opustiť chorvátsko a žiť v Nemecku,alebo v Anglicku alebo v Amerike myslím si že sú blázni. Pozrite sa na toto. 

(ukáže na pláž)

Prichádza odpoveď:

-Ahoj,mám 32 rokov a vlastním tento biznis. A nemôžem si dovoliť ísť teraz k moru.

Väčšina mojich priateľov opustilo krajinu. jeden z mojich bratov tiež, ten druhý takmer.Moja priateľka to plánuje tiež. A premýšľal som nad tým aj ja viac ako raz.

Ale ostal som a otvoril som si tento obchod

Moja posledná dovolenka bola v Januári 2023

Za mnou sa nachádza moje auto ktoré opravujem 1,5 roka,lebo si nemôžem dovoliť lepšie.Ale práve teraz mám čas to dokončiť. 

šoférujem Peugeot 106 z roku 1998 ktorý nie je môj.

Dostať sa do Sukošanu(tam kde sa nachádzaš ty)a späť by ma stálo100eur len na benzín a mýto

 

 

Cena za ubytovanie na jednu noc je minimálne 60eur

Priemerný nájom v Zahrebe kde bývam je 500-600eur mesačne

Priemerný plat v Chorvátsku je 1000eur(mesačne)

Vypočítaj si to

V niektorých pobrežných mestách je veľmi ťažké nájsť dlhodobý prenájom kvôli turizmu.

 

 

Na začiatku leta ťa vykopnú,aby uvoľnili miesto pre AirBnb

Chorváti si nemôžu dovoliť Chorvátsko.

___________________

Rovnako ako aj slováci si nemôžu dovoliť Slovensko. Mnohí majú aj cez 30 rokov a nikdy neboli v Tatrách.

Samozrejme že Chorvátsko je krásne. Ale čo z toho, ak je tam mizerná životná úroveň. Je rozdiel ísť niekam na dovolenku a žiť tam z „miestneho“ platu.

 

Ako ľahké je získať nálepku

18.09.2024

Je to niečo, čo ma štve. A cítim potrebu o tom písať. Pár krát som do tejto témy zabrdla. Napríklad Tu a aj Tu. štve ma , že ak sa k niečomu vyjadrí nejaký „influencer“ alebo ex politik, automaticky je považovaný za skvelého, aj keď je to niekto, koho preslávia účasť v nejakej fekálnej reality show, prípadne točenie videií v ktorých komentoval situáciu, [...]

Drahí občania, drahé občianky, drahé deti, drahé diaľničné známky, drahé knihy, drahé všetko. . . .

18.09.2024

Od budúceho roka sa zvýši daň z pridanej hodnoty (DPH) na 23 percent. A dozvedeli sme sa že vraj knihy sú väčšinou doménou bohatších vrstiev. Celé roky počúvame o tom, že deti na školách nečítajú. Koľko chýb narobia v diktátoch…Každý z nás určite pozná niekoho, kto v slohovej práci na tému „Moja obľúbená kniha“ Zvolil Harryho Pottera, síce ho [...]

Ruská reklama a mužnosť

16.09.2024

V novej ruskej reklame ktorá sa vysiela v ruskej televízií Pýtajú sa v nej: Z čoho sú naši muži? Z tetovaní a prepichnutých uší? Z ilúzií a banánových smoothies? Z čoho sú naši muži? Z líčenia a streamov? Z tortičiek a značkového oblečenia? Z čoho sú naši muži? Z čoho si ty? Pirdaj sa k tým, čo sú zo cti,hodnôt a odvahy reklama s cieľovkou na mužov v [...]

Russell Bentley

Donbaského kovboja z USA, ktorý bojoval za Rusov, mučili a zabili spolubojovníci. Vojakov čaká súd

20.09.2024 21:30, aktualizované: 22:02

Vojaci majú byť súdení kvôli rôznym obvineniam od prekračovania právomocí, cez užívanie fyzického násilia a mučenia a spôsobenie smrti nedbanlivosťou.

Election 2024 Trump

Zlyhania tajnej služby odhalené: Vyšetrovanie atentátu na Trumpa odkrylo pochybenia ochranky

20.09.2024 20:17

Zlyhanie Tajnej služby, ktorá poskytuje ochranu najvyšším ústavným činiteľom aj exprezidentom, je predmetom viacerých vyšetrovaní.

polícia podvodná zoo

Podvodníci sa na Facebooku vydávajú za bratislavskú zoo, okrádajú ľudí. Totálny hyenizmus, reaguje polícia

20.09.2024 18:36

Totálny hyenizmus. Podvodníci sa na Facebooku vydávajú za bratislavskú zoo v čase, keď tá skutočná čelí následkom ničivých záplav, uviedla polícia.

harrisová, trump

Predčasné voľby v USA odštartovali: Voliči troch štátov už rozhodujú, kto povedie Biely dom

20.09.2024 18:20, aktualizované: 19:14

Väčšina štátov americkej Únie umožňuje predčasné hlasovanie alebo hlasovanie poštou, aby ľudia neprišli o možnosť voliť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 141
Celková čítanosť: 249253x
Priemerná čítanosť článkov: 1768x

Autor blogu

Odkazy