Založ si blog

Môj kritický pohľad na filmovú sériu Resident Evil pod taktovkou Paula W. S Andersona

Nedávno som písala o seriáli  z roku 2022 a napadlo ma, že spíšem všetko o všetkých filmoch a,hoci budem dosť kritická samozrejme nezabudnem vyzdvihnúť prvky, ktoré ma počas sledovania jednotlivých filmov zaujali . Patrím medzi fanúšikov hernej série a hoci som voči jeho tvorbe viac kritická, mám pred jeho prácou rešpekt. Jeho Fanfiction bola sfilmovaná a dosiahla mimoriadnu popularitu. Dokonca takú, že mnohí si pod pojmom Resident Evil automaticky vybavia jeho filmovú sériu. Nie, Alice sa nevyskytuje v žiadnej hre a ani v komixe. Je to postava ktorú vytvoril Paul W.S Anderson.

Resident Evil(2002)- Celkom fajn scifi strašidelná poviedka. A oceňujem estetiku laboratórií a celkovo priestorov Umbrelly.

Resident Evil-Apocalypse(2004)-Zo všetkých filmov zo série ako, keby v tomto bola snaha, čo najviac sa priblížiť hernému svetu Resident Evil. Snažil….Inak si myslím, že film je zbytočne dlhý a mnoho vecí nedáva absolútne logiku.

Resident Evil-Extinction(2007)-úplne iné prostredie ako v predošlích dvoch filmoch. A rovnako aj zvolené farby. Ak by som tento film nevidela a videla z neho len pár scén, s istotou by som povedala že sa jedná o pokračovanie alebo remake filmu „Mad Max“.A nie je to ani strašidelné a ani moc scifi.Príbeh sa začína vyvíjať až takmer na konci a dáva priestor novej zápletke.

Resident Evil-Afterlife(2010)-Nemôžem si odpustiť vyspoilerovanie. Naozaj nie. Alice s armádou svojich klonov zaútočí na centrálu Umbrelly. Klonov v rovnakom oblečení, s muníciou…odkiaľ vzala všetku tú muníciu a rovnaké oblečenie? Odkiaľ mali potraviny? Áno,vo filmoch….ale v predošlom filme preživší zháňali predsa potraviny a aj palivo…A spôsobob akým Albert Wesker zničí centrálu je naozaj komický..aj v scifi komixovom svete.Inak film vykráda mnoho slávnych blockbusterov, zbytočne spomalené scény bez logiky. A špeciálne efekty sú odfláknuté. Za mňa rozhodne najhorší film zo série. 

Resident Evil-Retribution(2012)-Nazvala by som to celkom príjemné pokračovanie. A rozhodne v mnohom lepší film ako „Afterlife“. Oceňujem výpravu a aj to, že na scénu prichádzajú postavy z hernej série, ako napríklad Leon Kennedy. Mrzí ma však, že sa im nedostalo viac priestoru. Dej série sa zamotáva a  je naozaj prekombinovaný a veľa vecí nedáva logiku. A scénu inšpirovanú filmom „Dawn of the dead“ Som pochopila tak, že je to vtipná vsuvka. Že je to myslené ako vtip.Inak po vzhliadnutí filmu som rozmýšľala koľko peňazí by musela mať Umbrella corporation, aby vybudovala okrem všetkých svojich základní na svete,zaplatila svojich zamestnancov a ešte vybudovala a udržiava v chode niečo takéto…Film končí otvoreným koncom…slabé pomenovanie…film nám nám dáva jasný signál-toto bude pokračovať.

Resident Evil-The Final Chapter(2016)-Pôvodne mal byť tento záverečný diel rozdelený na dve časti ako to bolo v tých rokoch trendom. Nestalo sa tak naštastie. Prichádza finálne rozuzlenie.A opäť postráda logiku. Globálna epidémia T-Vírusu  bola vopred plánovaná za účelom depopulizácie ľudského druhu na planéte. A vybraní jedinci kt. Majú „miesto v novom svete“ sú počas celej epidemie uložení hlboko v podzemí v kryogenickom spánku. Nechcem tu túto tému rozoberať, lebo podobný scenár je predmetom mnohích diskusií a teorií v súčastnosti. Ale!, prečo by Umbrella zvolila práve tento spôsob? čakať dlhých 14 rokov? a nebolo by problémom pre nich vytvoriť účinnejšiu a rýchlejšiu biologickú zbraň. A „zobudiť“ sa do sveta ktorý vyzerá takto? 

 

Naozaj už nebude viac spoilerovať. Film končí „happy endingom“-okay, stalo sa ale čo dalej?

Vážim si, že vo filme je zdôraznená téma sebaobetovania, túžby zachrániť ľudský druh a posolstvo, že nie je podstatné za akým účelom niekto vznikne, ale podstané sú jeho činy. Ale rozhodne by som tento film nezaradila medzi filmy s najhlbšou myšlienkou.

 

 

 

Deň po(1983) a Vlákna (1984)

23.04.2024

Zvolila som si nie práve najštastnejšiu dobu na písanie o týchto dvoch filmoch. V Septembri minulého roka som mala pocit, ako keby cestujem v čase…Napísala som o tom..vyšlo to na tri riadky. V kinách premietajú nových krotiteľov duchov. Ale duch osemdesiatych rokov cítiť vo vzduchu aj mimo kina. Nie som dieťa éry studenej vojny a som staršia ako Kosovo, ale nie staršia [...]

Domáca strúhanka

21.04.2024

Milujem ten pocit, keď všetko to „Vysušené“ Pečivo nahádžem do mlynčeka a spácham z neho strúhanku. Nemyslím si, že je niečo na tomto procese náročné. Odporúčam pečivo skladovať v nejakej neuzatvorenej nádobe aby sa dobre „presušilo„ale aby naň nesadal prach prípadne nevliezli chrobáky. Napríklad v hlbokom plechu v rúre na pečenie-samozrejme iba [...]

Naozaj tomu veríte?

20.04.2024

Za každým jedným slovom ktoré som tu pred pár dňami napísala si stojím. A po pravde by som sa tomu viac nevenovala keby zase niečo. Zase niečo, čím žije Slovenský internet. Začína sa s bojkotom bagiet. Myslím si, že je namieste byť skeptický, či niekto, kto je doslova „chodiacou reklamou“ vyjadril podporu istému prezidentskému kandidátovi naozaj [...]

škola, školák, žiak, hodina, vyučovanie, trieda

KVÍZ: Predveďte sa, akí ste slovenčinári. Nie je to tak zlé alebo také zlé?

27.04.2024 10:22

Kvíz rýchle preverí vaše znalosti slovenčiny. Ktorá z dvoch možností je správna?

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Nemecký poslanec AfD Bystroň se ohradil proti článku Der Spiegelu o ‘ruských’ balíčkoch

27.04.2024 10:10

Poslanec Alternatívy pre Nemecko (AfD) Peter Bystroň sa ohradil proti článku magazínu Der Spiegel, že v kauze možných úplatkov od proruskej siete prijímal balíčky.

parlament

Na Slovensku chce vzniknúť ďalších päť politických strán

27.04.2024 09:58

Na Slovensku chce aktuálne vzniknúť päť nových politických strán. Oznámenia o zbere podpisov zverejnili na webstránke Ministerstva vnútra SR.

Colonial Coin Britain

Vzácne mince čakali na dražbu sto rokov. Prečo ich nezískali dedičia hneď po smrti boháča?

27.04.2024 09:00

Dánsky obchodník s maslom Lars Emil Bruun medzi numizmatikmi vyčnieval. Aké mince vlastnil a čo si želal, aby s nimi urobili po jeho smrti?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 105
Celková čítanosť: 188421x
Priemerná čítanosť článkov: 1794x

Autor blogu

Odkazy