Domáca strúhanka

21. apríla 2024, janas, Nezaradené

Milujem ten pocit, keď všetko to „Vysušené“ Pečivo nahádžem do mlynčeka a spácham z neho strúhanku. Nemyslím si, že je niečo na tomto procese náročné. Odporúčam pečivo skladovať v nejakej neuzatvorenej nádobe aby sa dobre „presušiloale aby naň nesadal prach prípadne nevliezli chrobáky. Napríklad v hlbokom plechu v rúre na pečenie-samozrejme iba vtedy,ak je vypnutá. Stačia dva dni. Odporúčam si stvrdnuté rohlíky ešte predtým nakrájať na kolieska. A potom už len ich vložiť do mlynčeka a strúhanka je na svete. Obrázok

S výrobou strúhanky mám aj jednu spomienku s mojím nebohým starým otcom. Bola som u neho na návšteve a bol neštastný že nezatvoril správne ten chlebník, a za dva dni sa mu rohlíky vysušili.Zbehla som mu kúpiť nové pečivo a povedala, že spravím strúhanku. Vravel, že nemá mlynček. Odpovedala som mu, že ale má doma obyčajné kovové strúhadlo na syr a slíže. Áno, dá sa to. Ale musíte si dávať pozor. Starkému hralo rádio a počas strúhania suchých rožkov sme viedli debaty. Chýba mi…

pár krát sa mi podarilo na „rohlíky na strúhanku“ natrafiť aj v obchode. Predávali za za jeden cent/kus. Máte s tým niekto skúsenosť? Ak áno, prosím dajte echo, že kde.