Moja recenzia-Good night stories for rebel girls

29. septembra 2021, janas, Knihy

O existencií tej knihy som vedela už dávnejšie. A nevenovala som jej pozornosť. Natrafila som na ňu náhodou v knižnici. Autorky Elena Favilli a Francesca Cavallo sa na poslednej strane ich spoločného diela zmienili o tom, že budú vďačné za každú recenziu na internete. Nie, nemyslím si, že  práve tú moju čítať budú. 

 

Moja recenzia môže jedine tak niekomu pomôcť pri rozhodnutí sa či po nej siahnuť.

 

V knihe sa objavia príbehy „Inšpiratívnych žien“ Ako Hillary Clinton, ktorej právom prináleží titul „Vojnový zločinec“. To sa však ale v knižke nedočítate.

či Margaret Thatcher Ktorá podľa môjho názoru rozhodne nebola inšpiratívnou ženou v pozitívnom význame. A pevne dúfam, že inšpiratívnou nebude ani pre žiadneho politika či političku.

A o maliarke Fride Kahlo by sa rozhodne patrilo napísať viac ako iba to, že maľovala pekné obrazy a prežila drastickú nehodu autobusu a mimoriadne bolestivá rekonvalescencia trvala až do konca jej života.

Samozrejme oceňujem fakt, že ilustrácie zhotovilo 60 rôznych umelkýň. Okrem rozmanitosti štýlu kresieb oceňujem aj to, že šancu prezentovať sa a zarobiť dali viacerým ženám.

A, čo by som ešte vytkla je to, prechyľovanie ženských priezvísk.

..Koncovka –ová..

V prípade, že sa jedná o Zahraničné priezvisko a v danej krajine sa toto prechyľovanie nepoužíva.

Môjmu sluchu to nelahodilo ani vo  filmoch so slovenským dabingom.

(Elizabeth Taylorová, Michelle Pfeifferová…)

Ale to už je niečo, za čo autorky nenesú zodpovednosť a „Sťažovať“ By bolo namieste u osoby, ktorá knihu prekladala.

 

Myslím si, že aj bez prečítania tejto knihy dokáže byť žena silnou a cieľavedomou.